خبرهای داغ:
در سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها جمعی از مداحان اهل بیت‌علیهم‌السلام صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
کد خبر: ۹۵۶۷۶۱۴
|
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار هزاران نفر از مداحان اهل بیت (ع) و شاعران آیینی، حضرت فاطمه زهرا (س) را پایه‌گذار جهاد تبیین خواندند و تأکید کردند: مداحان و ستایش‌گران مکتب اهل بیت با تأسی به این سنت نورانی و درس بزرگ فاطمی، جهاد تبیین را با دو شاخص «توانایی برانگیختن دل‌ها و حرکت‌آفرینی» و «جهت‌گیری درست و دقیق» وظیفه اصلی خود بدانند و در مسائل و قضایای مهم روز مانند انتخابات به مجاهدت و روشنگری بپردازند.

رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از مداحان اهل بیت علیهم السلام فرمودند: ولادت صدیقه طاهره سلام اللّه علی‌ها و فرزندش امام خمینی که راه جهاد فاطمی را به خوبی طی کرد تبریک عرض میکنم؛ روز شهادت عزیز ما، حاج قاسم سلیمانی هم هست.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار مداحان اهل‌بیت به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بیان کردند: عید سعید را تبریک عرض میکنم ولادت صدیقه‌ی طاهره سلام اللّه علی‌ها و خداوند را قسم میدهم به حرمت فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علی‌ها که معرفت ما را نسبت به این بزرگوار روز به روز بیشتر کند. همچنین ولادت فرزندش امام بزرگوارمان که راه جهاد فاطمی را این بزرگوار به خوبی طی کرد و پیش رفت.

ایشان ادامه دادند: روز شهادت عزیز ما حاج قاسم سلیمانی هم هست که ان‌شاءاللّه خدای متعال تفضلاتی را که بر خاندان پیغمبر کرده است، بر روح این عزیز پیرو واقعی خاندان پیغمبر آن تفضّلات را نازل کند، ما را هم به ایشان ملحق کند و از شفاعتشان برخوردار کند.

مداحان اهل بیت علیهم السلام با مقام معظم رهبری دیدار کردند

 

 

جهاد تبیین از خصوصیات بسیار برجسته فاطمه زهرا

رهبر معظم انقلاب در این دیدار گفتند: جهاد تبیین از خصوصیات بسیار برجسته فاطمه زهراست؛ در زمان ما امام خمینی بزرگترین جهاد تبیین را با ازاله حکومت پهلوی و روی کارآوردن مردم‌سالاری اسلامی انجام داد.

 رهبر معظم انقلاب افزودند: در میان خصوصیات برجسته و ممتاز فاطمه‌ی زهرا سلام اللّه علی‌ها یکی از خصوصیات بسیار برجسته جهاد تبیین فاطمه‌ی زهراست.

ایشان بیان داشتند: در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود؛ و بزرگترین کاری که با جهاد تبیین انجام گرفت کاری بود که امام بزرگوار ما انجام داد. با جهاد تبیین امام راحل کاری کرد که با هیچ وسیله‌ی سخت‌افزاری و نرم‌افزاریِ دیگری، دیگران نه میتوانستند بکنند نه امیدش را داشتند که بکنند، امام با زبان، با منطق.

ایشان ادامه دادند: حکومت دیرپای فاسد ننگین دیکتاتوری و مستبدانه و سلطنتیِ ارثی را ازاله کرد و حکومت مردم‌سالاری اسلامی و دینی را با جهاد تبیین سر کار آورد.

 

جهاد تبیین از خصوصیات بسیار برجسته فاطمه زهرا / در زمان ما بزرگترین کسی که جهاد تبیین کرد امام راحل بود/ هنر مداحی جزو مهم‌ترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی/ شرکت در انتخابات وظیفه است

رهبر معظم انقلاب خطاب به مداحان بیان داشتند: هنر مداحی جزو مهم‌ترین بخش‌های قدرت نرم جامعه اسلامی است، قدرتمندان عالم مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را برای هنر و سینما و تبلیغات میکنند، چون قدرت نرم هستند.

رهبر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار مداحان اهل‌بیت به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها فرمودند: هنر مداحی و موجودیتی به نام هیئت، که محور هیئت مداح است و واعظ، جزو مهم‌ترین بخش‌های قدرت نرم جامعه‌ی اسلامی است.


قدرت نرم از قدرت سخت نافذتر و مؤثرتر 

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: قدرتمندان عالم مثل آمریکا مثلاً بمب اتم دارند، انواع و اقسام سلاح‌های پیشرفته را دارند، درعین‌حال برای هنر و سینما و هالیوود و تبلیغات مهم‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها را می کنند. چون سینما قدرت نرم است. قصه‌نویسی، فیلم قدرت نرم است. این است که اثر میگذارد. قدرت سخت اثر آنی دارد، بعد از بین میرود.

ایشان خاطر نشان کردند: قدرت سخت یعنی اینکه آمریکا می‌آید ۲۰ سال در افغانستان می ماند، میلیارد‌ها خرج میکند. آخرش هم با نفرت مردم مجبور به فرار از افغانستان میشود. این قدرت سخت است.

 

مقام معظم رهبری افزودند: قدرت سخت یعنی آمریکا می‌آید با تجهیزات کامل همه‌ی عراق را تصرف میکند، حکومت عراق را ساقط میکند، خودش آنجا به جای حکومت می‌نشیند. بعد از حدود ۲۰ سال امروز منفورترین دولت در عراق عبارت است از دولت آمریکا.

 

در جهاد تبیین علاوه بر قدرت تکان دادن دل‌ها و حرکت‌آفرینی، دقت در هدف‌گیری خیلی مهم است

رهبر معظم انقلاب فرمودند: جمهوری اسلامی در این چهل و چند سال بیش از آنکه به قدرت سخت متکی باشد، به قدرت نرم متکی بوده است. قدرت نرم یعنی یک گروهی به ظاهر در اقلیت اما دارای نفوذ معنوی میتوانند دنیا را به خودشان متوجه کنند.

ایشان گفتند: امروز شما ببینید فلسطینی های مظلومی که سلاح دفاع از خودشان را ندارند، توانستند با مظلومیت خودشان، با صبر خودشان، با ایستادگی خودشان دنیا را متوجه به خودشان کنند. یعنی فاصله‌ی بین قدرت سخت و قدرت نرم این قدر فاصله‌ی زیادی است.

 

مقام معظم رهبری بیان داشتند: تکیه جمهوری اسلامی به قدرت نرم را راهبرد اصلی کشور در ۴۵ سال اخیر خواندند و گفتند: به «داشتن تسلیحات پیشرفته منطبق با نیاز کشور و موثر در مقابل توانایی دشمنان»، باور داریم، اما اعتقاد عمیق داریم که قدرت نرم یعنی «تسلیحات فکری، زبانی و منطقی» قوی موثرتر است و باید گسترده‌تر شود.

رهبر انقلاب، «توانایی برانگیختن و ایجاد حرکت» و «هدف‌گیری درست و دقیق» را دو شاخص مهم برای سنجش جهاد تبیین دانستند و گفتند: در جهاد تبیین علاوه بر قدرت تکان دادن دل‌ها و حرکت‌آفرینی، دقت در هدف‌گیری خیلی مهم است چرا که گاهی مثلاً در شرایط نیاز دنیای اسلام به اتحاد، بی‌دقتی باعث ایجاد اختلاف و شکاف می‌شود.

ایشان با تحسین رشد علمی جامعه مداحان در مقایسه با گذشته، مداحان را به دقت در فهم عمیق و بیان معارف دینی توصیه مؤکد کردند و افزودند: جامعه مداحی امروز جامعه‌ای بلندمرتبه و متعالی است و انتظار از آن، انتقال دقیق معارف دینی با ابراز بسیار ممتاز مدح و مرثیه است.

 

باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و دنباله‌رو‌های آن علیه اسلام و نظام اسلامی سینه سپر کنیم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مداحان را به انس مضاعف با کتب حدیث، خطبه‌های معارفی و حرکت‌آفرین نهج‌البلاغه و دعا‌های صحیفه سجادیه فراخواندند و گفتند: در صحیفه سجادیه که پدیده‌ای عجیب در مکتب اهل‌بیت است، امام سجاد علیه‌السلام، برای مرزداران اسلام دعا می‌کنند که امروز مرز و نبض تپنده دنیای اسلام «غزه» است.

غزه، مرز و نبض تپنده دنیای اسلام 

ایشان افزودند: مردم غزه امروز نه فقط در برابر رژیم صهیونیستی بلکه در مقابل دنیای کفر و طاغوت و استکبار و آمریکا ایستاده‌اند و اینکه رئیس‌جمهور آمریکا صریحاً می‌گوید من صهیونیست هستم، یعنی همان خباثت و اهداف پلید صهیونیست‌ها در او نیز وجود دارد.

رهبر انقلاب یکی از وظایف مجاهدان تبیین را شناخت و تبیین مسائل روز از جمله مسئله غزه و دشمنی‌های بدخواهان دانستند و افزودند: باید در مقابل تبلیغات دروغین آمریکا و دنباله‌رو‌های آن علیه اسلام و نظام اسلامی سینه سپر کنیم.

ایشان انتخابات پیشِ رو را عرصه مهم دیگر برای جهاد تبیین خواندند و با تأکید بر ضرورت نقش‌آفرینی در مقابل یأس‌پراکنان و القاءکنندگان بی‌فایده‌گی انتخابات گفتند: برخی می‌خواهند انتخابات و حضور مردم که اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی است ضعیف و نامناسب باشد تا حرف و ایده امام بزرگوار و وعده الهی دروغ درآید که در مقابل این حرکت خصمانه، مجاهدان تبیین باید با بیان حقایق بایستند و به وظیفه خود عمل کنند.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: انتخابات یک وظیفه است و هر کسی با انتخابات مخالفت کند با جمهوری اسلامی و اسلام مخالفت کرده است.

ایشان، تبدیل نقاط قوت نظام به نقطه ضعف را از جمله شگرد‌های بدخواهان ایران برای بدبین کردن مردم به نظام و ناامید کردن آن‌ها از آینده خواندند و گفتند: یکی از نقاط قوت نظام اسلامی مبارزه با فساد است، اما به محض آنکه فسادی در جایی ظاهر می‌شود و دولت و مسئولان قضایی و دیگر بخش‌ها آن مقابله می‌کنند، عده‌ای می‌گویند فساد وجود دارد؛ بله فساد وجود دارد، اما نقطه ضعف، تحمل فساد و کمک به آن است و مبارزه با فساد، نقطه قوت است.

رهبر انقلاب سیره امام بزرگوار را ایستادن صریح و بی‌ملاحظه در مقابل القائات خصمانه و بیان روشن مطالب برای مردم دانستند و خاطرنشان کردند: امام با این روشنگری‌ها توانست پایه‌های نظام اسلامی را به نحوی مستحکم کند که تا امروز نظام بر همان پایه‌ها ایستاده و مرتفع شده و در آینده هم ارتفاع بیشتری پیدا خواهد کرد.

ایشان ملت ایران را دوستدار استقلال، پیشرفت و عزت ملی و منزجر از فخرفروشی آمریکایی‌ها و دنباله‌روی از آن‌ها دانستند و گفتند: علت ایستادن مردم پای جمهوری اسلامی علاقه‌مندی آن‌ها به این ارزش‌ها است. این راه، راه خدا است و هیچ قدرتی قادر به عقب راندن مردم از حرکت در آن نیست.

آغاز دیدار مداحان اهل بیت علیهم‌السلام با رهبر معظم انقلاب با ورود حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به حسینیه امام خمینی(ره)


مداحان اهل بیت علیهم السلام نیز در دیدار با مقام معظم رهبری به مدیحه سرایی پرداختند:

 

سید حجازی مداح لبنانی:

سلام يا مهدي
يا وعدَنا الصادق يا صادقَ الوعدِ
سلامْ يا مهديْ في خطِّ روحِ اللّٰه واللّٰه
إنّا علىٰ العهدِ
سلام فرمانده...

 

 

 

محسن عراقی:

نور، زهرا شد و منور شد،
فاطمه در نسیم چون دم زد،
نفس هر گلی معطر شد...

 

 

 

مجتبی رمضانی:

فاطمه پشت و پناه شیعیان حیدر است
چادر او سایه‌بان مردم این کشور است
مکتب زهرای اطهر نور راه رهبر است
مکتب زهرای اطهر حاج‌قاسم‌پرور است
حاج قاسم عبد مولا بود بی حد و عدد
ذکر او هنگام سختی بود یا زهرا مدد

 

 

 

 

محمد رسولی:

چیست دوزخ؟ شعله‌ای از قهر
چیست جنت؟ کوچه‌ای از شهر او

خلقت از دامان زن است
از مدینه زن تمدن‌ساز شد

در حقوق زن طلبکاریم ما!
آی دنیا! فاطمه داریم ما...

 

 

 

طاهر قلندری مداح آذری‌زبان:

حب زهرا تلاطم دل ماست
فاطمه مادر قبایل ماست...

 

 

امیر کرمانشاهی:

سر این اسم اگر فتنه و دعواست نترس
جبهه نور اگر یکه و تنهاست نترس
رو به روی تو اگر هم همه دنیاست نترس
سایه‌ی چادر او روی سر ماست نترس
قصه این است بگویید به سفیانی‌ها
گوش کن دارد از آن سمت خبر می‌آید
اندکی صبر کنی وقت سحر می‌آید
صبر این طایفه وقتی که به سر می‌آید
دیگر از خرد و کلان معجزه بر می‌آید
پس بترسید از این نسل سلیمانی‌ها

 

 


انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار