به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، وجیهه محمدی فلاح مدیرکل بهزیستی استان البرز، افزود: از این تعداد ۲۲ درصد تماسها مرتبط با خدمات اورژانس اجتماعی بوده و حدود ۷۸ درصد موارد شهروندان جهت پیگیری مسایل غیر مرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی، مسایل بهداشتی، خدمات مشاورهای تماس گرفته بوده اند و نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاههای خدمت رسان بودند که توسط کارشناسان پاسخگوی این مرکز مورد هدایت و راهنمایی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: بیشترین فراوانی در تماسهای مرتبط، به ترتیب مربوط به اختلافات حاد خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، افکار خودکشی، سالمند آزاری، اقدام به خودکشی و فرار از منزل بوده است.
این مقام مسئول گفت: بهزیستی البرز با دارا بودن تعداد ۶ مرکز اورژانس اجتماعی در محمد شهرکرج، کمالشهرکرج، مرکز کرج، شهرستان فردیس، شهرستان نظرآباد و شهرستان ساوجبلاغ به افراد درمعرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و به افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر میبرند خدمات تخصصی ارائه میکنند.
مدیرکل بهزیستی البرز گفت: فعالیتهای سازمان بهزیستی بهویژه در زمینه آسیبهای اجتماعی مردم محور است که مردم میتوانند بهوسیله شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به پایگاههای اورژانس اجتماعی در شهرستانها از خدمات اورژانس اجتماعی بهرهمند شوند.
وی افزود: وظیفه ذاتی مراکز ۱۲۳ (مرکز فوریتهای اجتماعی) در ارایه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف است.
محمدی فلاح بیان داشت: نحوه پذیرش مددجویان به ۲ صورت خود معرف و ارجاعی میباشد و ارجاعات نیز به ۲ شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزههای گوناگون) و برون سازمانی (از طریق مراجع قضایی، مراجع انتظامی و سایر سازمانها و نهادها) صورت میگیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی مورد نیاز بهرهمند خواهند شد.