نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: البرز دارای اراضی مستعد کشاورز بسیاری است که برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها و تضییع حقوق آیندگان و همچنین افزایش بهره‌وری و اشتغالزایی باید به گلخانه تبدیل شوند.
کد خبر: ۹۵۶۸۰۷۳
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در کارگروه زیربنایی استان که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با تاکید بر اهمیت و ضرورت حفظ و حراست از اراضی کشاورزی استان، افزود: اراضی کشاورزی استان بویژه در روستا‌ها دارای ارزش بالایی هستند که در بیشتر مواقع مورد توجه افراد سودجو با هدف ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: می‌توان این اراضی را به سمت احداث گلخانه هدایت کرد تا با حفظ کاربری زمین، افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف آب، توسعه تولید، صادرات و اشتغال را همراه داشته باشد.
عبداللهی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود، براساس چشم انداز ترسیم شده باید ۲ هزار هکتار به اراضی گلخانه‌ای البرز اضافه شود از این رو مسئولان مربوطه باید با جدیت برای تحقق این هدف اقدام کنند.
وی افزود: احداث گلخانه در البرز به هیچ گونه مجوزی نیاز ندارد و از کسانی که به این امر ورود کنند حمایت ویژه‌ای صورت می‌گیرد.
عبداللهی گفت: اکنون احداث ۴۷۵ هکتار گلخانه در اراضی استان در دستور کار است که انتظار می‌رود متولیان امر پیگیری لازم جهت تسریع آن را داشته باشند.
در کارگروه زیربنایی این هفته ۷ طرح مورد بررسی قرار گرفته و رای گیری نهایی جهت تصویب آن‌ها در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، صورت می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار