خبرهای داغ:
شبکه خبری جی‌بی‌ان (GBN) اعلام کرد که نیروی دریایی بریتانیا آنچنان دچار کمبود ملوان شده است که برای تامین نیروی ناوچه‌های جدید خود، وادار شده تا ۲ کشتی جنگی را از رده خارج کند.
کد خبر: ۹۵۶۸۶۹۰
|
۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، این شبکه خبری انگلیسی روز گذشته نوشت: ناوهای آرگیل و وست مینستر که به تازگی مبالغ هنگفتی از جیب مالیات دهندگان صرف بازسازی آن شد، امسال از رده خارج می شوند تا ملوان های آنها در ناوچه های جدید خدمت کنند.

جی‌بی‌ان در توضیح علت این تصمیم نوشت: از رده خارج شدن این ۲ ناو در پی "بحران جذب نیرو" در نیروهای مسلح پیش آمده که نیروی دریایی را با افت شدید نیروهای جدید مواجه کرده است.

این در حالی است که پس از حمله نیروهای ارتش یمن به کشتی‌ ها در دریای سرخ، انگلیس به دنبال اقدام نظامی علیه آنهاست.

برخی معتقدند اگر تعداد ناوچه ها کاهش نیابد، این کشور ظرفیت بیشتری برای محافظت از کشتیرانی در دریای سرخ خواهد داشت.

لرد وست، فرمانده پیشین نیروی دریایی انگلیس، از این تصمیم نیروی دریایی در کاهش کشتی های عملیاتی انتقاد کرد و به کنایه گفت: اگر تا چند سال آینده جنگی رخ ندهد تصمیم خیلی خوبی است.

هفته پیش و پس از انتقاد برخی از فرماندهان پیشین نیروی دریایی انگلیس در مورد بدون استفاده ماندن ناوهای هواپیمابر گرانقیمت این کشور، دفتر نخست وزیر این کشور اعلام کرده بود که لندن برنامه‌ای برای اعزام کشتی و تجهیزات نظامی بیشتر به دریای سرخ ندارد.

روزنامه دیلی ‌میل نیز گزارش کرده بود که برخی چهره‌های پیشین نیروی دریایی انگلیس از دولت این کشور خواسته‌اند تا یکی از ۲ ناوهای هواپیمابر این کشور را که میلیاردها پوند هزینه ساخت آنها شده است، برای محافظت از کشتیرانی به منطقه خاورمیانه اعزام کند.

بر اساس این گزارش، دولت انگلیس هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند صرف خرید ناوهای هواپیمابر ملکه الیزابت و شاهزاده ولز کرده و این شناورها با وجود آنکه بخش عظیمی از بودجه نیروی دریایی را به خود اختصاص داده‌اند، در بندر پورتسموث لنگر انداخته و لندن از اعزام آنها به مناطق جنگی خودداری می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها