امام‌جمعه بخش مرکزی یزد گفت: حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن مصداق بارز مشارکت آن‌ها در جنایات رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۹۵۷۰۰۵۵
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: منشأ تقوا هدایت‌پذیری است و هدتیت به معنای تسلیم شدن در برابر دستورات الهی است.

وی افزود: تسلیم به معنای اطاعت مطلق است و دفاع از دین و دفاع از احکام الهی نیز بخشی از وظایف ما در برابر احکام الهی است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به آیه ۱۴۰ سوره نساء تصریح کرد: بنابراین آیه قرآن دفاع از دین، دفاع از اماکن دینی است و گاهی دفاع از متدینین به‌صورت فیزیکی و یا فکری است.

*تقدس حفظ حریم آبروی مؤمن موردتوجه همگان باشد

مدرسی با اشاره به روایتی از حضرت موسی (ع) درزمینهٔ دعای باران و توبه مرد گناهکار گفت: زمانی که حضرت موسی (ع) و ۷۰ هزار نفر از مردم برای نزول رحمت الهی دعا می‌کردند خداوند حضور یک فرد گناهکار در آن جمع را عامل عدم استجابت دعای جمعی عنوان کرد.

وی ادامه داد: پس از درخواست حضرت موسی (ع) مبنی بر خروج فرد گناهکار از آن جمع، آن مرد برای حفظ آبروی خود توبه کرد و پس‌ازآن باران نازل شد؛ خداوند علت نزول رحمت الهی را حضور مردی عنوان کرد که پیش‌ازاین عامل عدم نزول باران بود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: حفظ آبرو مؤمن در دین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته است؛ آبروی مؤمن از تقدسی برخوردار است که اگر فردی این حریم را رعایت نکند مورد غضب خدا قرار می‌گیرد.

*حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن مصداق بارز مشارکت در جنایات رژیم صهیونیستی است

مدرسی با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به یمن تصریح کرد: حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس به یمن و مورد هدف قرار دادن مناطق مختلف به معنای مشارکت در جنایات رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به حمایت مردم ایران از ظلم‌ستیزی تصریح کرد: وعده الهی سرنگون شدن ظالمان و پیروزی مظلومان است و استکبار بداند که تمام قدرت او در مقابل ظلم‌ستیزی مردم ایران تأثیری نخواهد داشت.

گفتنی است؛ پس از پایان اقامه نماز جمعه محمدآباد یزد نماز باران نیز در همین محل و در جوار مزار مطهر شهید گمنام برای نزول رحمت الهی در یزد برگزار شد.

ارسال نظرات