فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، با نخبه و مخترع علمی بسیجی شهر چلیچه استان چهارمحال بختیاری که در رقابت های بین المللی مخترعین جهان، مدال طلا را کسب کرد، دیدار و از وی تجلیل کرد.
کد خبر: ۹۵۷۰۱۱۷
|
۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال بختیاری؛ کریم صالحی چلیچه مخترع نخبه چلیچه ای از استان چهارمحال و بختیاری توانست در مسابقات جهانی اختراعات و نوآوری کشور امارات مدال طلا کسب کند .لازم به ذکر است تیم‌های مخترعین از ۲۲ کشور دنیا در این مسابقات حضور داشتند.

تیم ۵ نفره جوانان ایران با حضور کریم صالحی در مسابقات بین‌المللی حضور پیدا کردند و توانستند مدال طلای این مسابقات را برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان بیاورند.

طرحی که نخبگان جوان ایرانی در این مسابقات ارائه دادند طرح کاتر کمربند ایمنی خودرو بود، نتیجه تحقیقات انجام شده توسط جوانان نخبه کشورمان نشان میدهد که سالانه بسیاری از افراد که دچار حادثه رانندگی و تصادف می‌شوند گاهی به دلیل قفل شدن کمربند ایمنی درخودرو و محبوس و دچار آسیب دیدگی می شوند و جان خودشان را از دست می‌دهند.

جوانان مخترع کشورمان قادر به اختراع دستگاهی شدند که با شروط لازم و در مواقع لزوم کمربند ایمنی رو قطع می‌کند و جان سرنشین رو نجات میدهد.

جوان مخترع کشور در مصاحبه با خبرنگار افتخاری بسیج و صداو سیما گفت: علاوه بر این طرح تعدادی از طرح‌های دیگر رو اختراع و ثبت کرده است.

سرهنگ پاسدار علیرضا عربی فر، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، با تقدیر از این برادر بسیجی کریم صالحی نخبه اظهار کرد: اگر از جامعه نخبگان و جوانان نخبه و مخترع کشور به خوبی حمایت شود این جوانان می‌توانند در عرصه های مختلف جهانی با اختراعات خود موجب سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شوند.

 در آیین تجلیل از کریم صالحی نخبه و مخترع علمی شهر چلیچه جمعی از مسئولین حضور داشتند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار