خبرهای داغ:
معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان عنوان کرد:

پیگیری توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان در خوزستان

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: فارغ‌التحصیلان آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای همگی از سطح مهارت مناسبی برای ورود به بازار کار برخوردار هستند.
کد خبر: ۹۵۷۰۵۳۲
|
۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲

مریم بافنده معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به استقبال دانشجویان از رشته‌های فنی، اظهار کرد: با توجه به رویکرد مهارتی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رشته‌هایی که در این دانشگاه ارائه می‌شوند، با نگاه کاربردی و صنعت‌محور و با توجه به نیاز بازار کار تدوین و تدریس می‌شوند.

وی افزود: به این دلیل، فارغ‌التحصیلان آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای همگی از سطح مهارت مناسبی برای ورود به بازار کار برخوردار هستند و این مورد، با استقبال صنایع مواجه شده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با پنج مرکز آموزشی فعال و ۵۷ رشته محل، سالانه دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌های مهارتی را جذب می‌کند و با وجود ریزش قابل توجه تعداد دانشجویان دانشگاه‌های دیگر، خوشبختانه مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با استقبال مواجه و کمتر به این موضوع مبتلا شده‌اند.

وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به منظور بهبود مداوم روند ارتباط آموزش با نیاز‌های صنعت و همکاری دو جانبه آموزشی دانشگاه و صنعت برای تربیت نیروی مهارتی و همین طور استفاده از صنایع در بهبود آموزش، به دنبال عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری دو جانبه با صنایع پیشرو استان همراه با پیوست اشتغال در قالب طرح‌هایی مانند طرح تاد (طرح توسعه اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان و دانشجویان) است و این طرح مورد استقبال وزارت علوم نیز قرار گرفته و از نقاط برجسته دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

بافنده گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خوزستان با داشتن کارگاه‌ها و آزمایشگاه آموزشی مناسب، یکی از به روزترین کارگاه‌های آموزشی سطح استان را دارا است به طوری که برخی از صنایع از امکانات این دانشگاه برای آموزش و ارتقای کارکنان خود استفاده می‌کنند. همچنین، این دانشگاه با استفاده از متخصصان فعال در صنعت در کنار اعضای هیات علمی خود توانسته است آموزش دانشجویان را به سطح کاربردی متناسب با نیاز‌های صنعت نزدیک کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها