زنجان - یک استاد اخلاق و حوزه گفت:شب آرزوها فرصتی برای استغفار و آمرزش الهی است و این شب فرشتگان بر زمین نزول‌می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه‌ کنند.
کد خبر: ۹۵۷۰۶۱۴
|
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰

شب آرزوها فرصتی برای استغفار و آمرزش الهی است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مصطفی زارعی در گفتگو با خبرنگار بسیج زنجان؛ اظهار داشت:لیلة الرغائب (شب آرزوها) به نخستین شب جمعهٔ ماه رجب گفته می‌شود که در آموزه‌های اسلامی آمده‌است که در این شب فرشتگان بر زمین نزول‌می‌کنند تا رحمت الهی را به جامعه بشری عرضه کنند.

وی تصریح کرد:این شب آنچنان با عظمت است که مَلَکی در آسمان و زمین باقی نمی‌ماند مگر اینکه در کعبه و حوالی آن جمع می‌شوند و خداوند عزیز الرحمان امر می‌کند به ملائک که هر خواسته‌ای دارید درخواست کنید و فرشتگان یک خواسته بیشتر ندارند و آن هم درخواست بخشش فرد روزه دار در ماه رجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی با بیان اینکه رجب، ماه خودِ خداست، افزود:خداوند سبحان با بهانه‌های مختلف بدنبال آمرزش بندگان خود است، الله عند قلوبهم منکسره (خدا در قلب شکسته است)، کافی است شکسته شود تا دعای بندگان مستجاب شود.

این مسئول با بیان اینکه دعای ۳نفر به طور حتم مستجاب می‌شود، گفت:دعای پدر و مادر در حق فرزند، دعای در راه مانده و دعای مظلوم چرا که از صمیم قلب نام پروردگار را صدا میزنند.

استاد اخلاق و حوزه ادامه داد:لیلة الرغائب را در کنار یکدیگر به مناجات با خدا بپردازید بسیار مجرّب است، پیامبر اکرم (ص) فرمودند:شرافت انسان، در سحر و شب احیا است و چه زیباست که به صورت جمعی باشد.

وی تصریح کرد:پدر و مادری که در این شب تلاش می‌کنند به همراه فرزندان خویش برای تربیت معنوی احیاء بگیرند قطعا روح سلامت فکری و روانی فرزندان زنده‌تر خواهد بود و در این عرصه امروزی عصر تکنولوژی دچار ناهنجاری‌های شخصی و اجتماعی و خانوادگی نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین زارعی گفت:خانواده‌ای که در درون آن‌ها روح الهی دمیده شود، سجاده محراب و معنوی آن‌ها پهن و با هم به بهترین شکل ممکن ابراز محبت و عشق، صمیمیت و رفاقت می‌کنند و روح اعتماد بنفس، احساس شخصیت، احساس عزت زنده خواهد شد و دیگر فرزندان بزهکار، پرخاش گر، بی احساس و ضد ارزش نخواهیم داشت.

این مسئول خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز در حدیثی در این خصوص می‌فرماید: اگر کسی اولین شب جمعه ماه رجب را روزه بگیرد و نماز مخصوص آن شب را به جا آورد مورد مغفرت الهی قرار می‌گیرد.

این استاد اخلاق و حوزه گفت:باید در شب لیله‌الرغائب امیدوار باشیم مورد رحمت خداوند قرار بگیریم این شب فرصت مناسبی است که میتوانیم مورد عفو و بخشش الهی قرار بگیریم و از برکات آن بهره‌مند شویم.

ارسال نظرات