خبرهای داغ:
قاسمی‌فرزاد خبر داد

بازگشت ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان همدان به چرخه تولید

همدان-استاندار همدان از بازگشت ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان همدان در دولت سیزدهم به چرخه‌ تولید بازگشت.
کد خبر: ۹۵۷۰۹۰۶
|
۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سی‌وهفتمین جلسه‌ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان اظهار کرد: پرونده‌هایی که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح می‌شوند، تعطیل یا نیمه تعطیل نیستند، برخی فعال هستند اما در حوزه‌های بانکی، مالیاتی، بیمه و دیگر موارد مشکلاتی دارند.

وی با بیان اینکه ۲۰۶ واحد تعطیل و نیمه تعطیل استان در حوزه های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی در دولت سیزدهم به چرخه‌ تولید بازگشت، ادامه داد: در این جلسه پرونده‌ یک واحد گلخانه مطرح و مقرر شد ۱۰ درصد از بدهی بانکی را پرداخت و یکسال برای تسویه امهال شود.

استاندار همدان گفت: پرونده‌ مطروحه‌ دیگر واحد دامداری و بره‌پروری بود و مصوب شد ۱۰ درصد از بدهی خود را پرداخت و ۹ ماه فرصت برای تسویه داده شد.

وی افزود: واحد دیگری برای بدهی مالیاتی حضور داشت که مشروط به راه‌اندازی مجدد در ۶ ماه، بدهی مالیاتی آن ۲ سال امهال شد.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: در اتحادیه تعاون‌های روستایی مشکل ضمانت‌نامه وجود داشت، با توجه به تامین میوه و اقلام دیگر در روزهای پایانی سال، پنج‌ماه برای پرداخت بدهی بانکی فرصت داده شد.

وی گفت: ماشین‌آلات واحد تولیدی دیگری به دلیل اختلاف بین ادارات صمت و گمرک ترخیص نشده بود که برای تسهیل و رفع موانع تولید این واحد مصوب شد؛ تعرفه‌ سابق پرداخت و به ازای مابه‌التفاوت تضمین ارائه و امروز ماشین‌آلات آن ترخیص شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی به روند فعالیت کارشناسان و پرسنل نظارت کنند تا چرخه تولید آسیب نبیند و اقدامات گره‌گشا باشد.

وی ادامه داد: طبق تاکیدات و فرمایشات مقام‌معظم‌رهبری (مدظله‌العالی) و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی، حمایت از تولید باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

قاسمی‌فرزاد گفت: طبق تاکیدات رئیس‌جمهور و رئیس قوه‌قضائیه به هیچ عنوان واحد تولیدی نباید تعطیل و در روند فعالیتش خدشه‌ای وارد شود.

وی اظهار کرد: استمرار روند تولید باید مورد توجه مدیران و رؤسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و معاونان و پرسنل را توجیه کنند که برای جلوگیری از رکود واحد تولیدی فعال، همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار