خبرهای داغ:
‌عضو شورای شهر اهواز:

اقدامات شورا نباید در فضای انحصاری باشد/ تابع قانون هستیم

عضو شورای شهر اهواز گفت: نمی‌شود چند نفر یک طرح ضربتی را بنویسند و به صحن بیاورند در حالی که برخی لوایح شهرداری بیش از 3 ماه است که بر زمین مانده‌اند.
کد خبر: ۹۵۷۱۱۸۳
|
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان سیاوش محمودی با اشاره به مسائلی که در فضای شهر اهواز پیش آمده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا امکان تشکیل بالغ بر ۹ جلسه فوق‌العاده به صورت رسمی میسر نبوده است ابهاماتی و سوالاتی در مورد دلیل غیبت شش عضو شورای شهر ایجاد شد.

او افزود: می‌گویند شورا نهاد عمومی و برخاسته از رای مردم است و در قانون آمده است که اکثریت مطلق به هر جمع‌بندی برسند باید دیگران تبعیت کنند اما چرا این شش نفر (مخالف طرح برکناری شهردار) نسبت به قانون تمکین نمی‌کنند؟

محمودی گفت: در دو سال گذشته با وجود اینکه اختلاف نظر و سلیقه وجود داشت اما تلاش بر این بود که موضوعات شورا را در فضای همدلی، وحدت، همراهی و هم‌افزایی جلو ببریم.

وی با اشاره به فضای آرام شورای شهر اهواز در دو سال گذشته عنوان کرد: قبل از آغاز به کار رسمی دوره ششم شورا، ده‌ها جلسه در مورد انتخاب شهردار برگزار شد و اشخاص متفاوت بررسی شدند. تلاش بر این بود که حتی موضوعات اختلافی در شورا هم قبل از اینکه وارد صحن شود در جلسات هم‌اندیشی و هم‌افزایی حل شوند و به جمع‌بندی برسیم و همه اعضا اقناع شوند.

‌عضو شورای شهر اهواز گفت: امیدوار بودیم این فضا ادامه یابد و در کنار هم موضوعات را مطرح کنیم و در مورد منافع شهر تصمیم‌گیری کنیم اما از سال سوم از این فضا خارج شدیم و تصمیمات و اکنون اقدامات در یک فضای انحصاری انجام می‌شود و برخی از عزیزان بالاخص هیات رئیسه جدید فضای قطب‌بندی را حاکم کرده‌اند به گونه‌ای که موضوعات در جلسات هفت نفره بسته می‌شود و به صحن می‌آید.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته انتخاب اعضای کمیسیون‌ها در فضای اقناعی و با اخذ نظر تک تک اعضای انجام شد اما در سال سوم، فاز فضای اختلافی و دو قطبی حاکم شد. تغییرات در شورا مزید بر این بوده و به اختلافات دامن زده است.

محمودی گفت: این روند ادامه داشت تا به جایی رسیدیم که جمعی از اعضای شورای شهر طرح برکناری یا عزل شهردار را در روز چهارشنبه نوشتند و در همان روز به رئیس شورا ارائه دادند و همان اعضا این طرح را در کمیسیون مربوطه تصویب کردند و به صحن علنی آوردند.

وی افزود: تمام تلاش ما این بود که موضوعات به فضای عمومی کشیده نشود، بنابراین در جلسه‌ای که با رئیس شورای شهر اهواز داشتیم و بیش از سه ساعت طول کشید، نکات قانونی ارائه شد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: در دو سال گذشته ۱۷ طرح داشتیم که همه طرح‌ها در صحن علنی وصول شدند. نمی‌شود چند نفر یک طرح ضربتی را بنویسند و به صحن بیاورند در حالی که برخی لوایح شهرداری بیش از دو سه ماه است که بر زمین مانده‌اند و یکی از لوایح، در خصوص وضعیت ۸۰۲ نیروی خدماتی شهرداری است.

وی عنوان کرد: تلاش بود که این اتفاقات رخ ندهد اما اتفاق افتاد. اکنون نیز ما تابع قانون هستیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار