خبرهای داغ:
رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند از سد مخزنی نم رود فیروزکوه بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۷۱۴۰۱
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ رئیس جمهور در سفر یک روزه خود به شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند از سد مخزنی نم رود فیروزکوه بازدید و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفت. سد مخزنی نمرود از سال 84 استارت خورد و تا سال 95 با پیشرفت در 59 درصدی در حوزه خاکریزی و ... متوقف شد، از سال 95 این پروژه تحویل قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) شد که پس از طی روند اداری و از اولویت خارج شدن این پروژه در دولت گذشته با روند رشد کمی روبرو بود، اما طی یک سال و نیم گذشته این پروژه سرعت چشمگیری به خود گرفت و در حال حاضر با رشد 93 درصدی در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است.

این سد مخزنی 139 میلیون مترمکعبی دارد که 120 میلیون مترمکعب آن حجم مفید است. بدنه آن خاکی است و هسته‌ای از خاک رس دارد. بلندای این سد از پی 84 متر، درازای آن 680 متر و پهنای تاج آن 12 متر است. سرریز این سد از نوع اوجی آزاد است و شیب سرریز آن 16 و 21 درصد و پهنای سرریز آن 22 متر است. سد دیواری از جنس بتن پلاستیک با دو ردیف پرده آب‌بند و ژرفایی 32 متری دارد.

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی

تحقق نشدنی‌ها توسط قرارگاه خاتم / بتن‌ریزی منحصر و ثبت دانش فنی در پروژه سد نم‌رود

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حالی این پروژه را تحویل گرفت که پیش از آن دو موسسه دیگر اقداماتی را انجام داده بودند، اما آنچه صورت گرفته بود سهل‌الوصول‌ترین اقدامات در سدسازی بود (خاکریزی) و به‌محض این‌که این پروژه به سختی‌ها و نشدنی‌ها رسید از سوی موسسات قبلی رها شد. اما قرارگاه خاتم که همواره به تحقق کارهای نشدنی شهره هست ، با ورود به این پروژه بتن‌ریزی منحصربفرد (میکروسیلیسی) و متناسب با اقلیم آب و هوایی شهرستان فیروزکوه (سرمای بسیار شدید این منطقه در فصل سرما) را آغاز و احداث اتاق کنترل و ... را در اولویت قرار داد.

بتن‌ریزی 70 متر زیر تراز آب از جمله ویژگی‌های این پروژه هست که دانش فنی آن نیز در این پروژه به ثبت رسید و با احداث اسکلت بتن‌ریزی از روی برج آبگیر و با روشی خاص انجام شد.

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی

جلوگیری از نشتی آبگیر سد که توسط مجموعه‌های دیگر ایجاد شد بود و رفع این مهم را به‌وسیله تخلیه کامل مخزن و هدر رفت 120 میلیون مترمکعب آب عنوان می‌کردند، به همت متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و با بهره‌گیری از توان قواصان توانمند بدون تخلیه مخزن انجام پذیرفت.

محرومیت‌زدایی اطراف پروژه سد نم‌رود توسط قرارگاه سازندگی خاتم

باتوجه به این‌که یکی از رسالت‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در کنار اجرای پروژه‌های نشدنی در کشور، محرومیت زدایی از شعاع 70 کیلومتری هر طرح هست، روستای سلمان که بیش از 16 سال از جاده دسترسی استاندارد محروم بود، به‌همت قرارگاه سازندگی ظرف مدت یک سال و نیم این جاده احداث و مورد بهره‌برداری مردم این منطقه قرار گرفت.
گفتنی است، پروژه سد نم‌رود تاکنون موفق به کسب چهار گواهینامه استاندارد شده است.

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی


طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای رفع تنش آبی کشور / تشکیل کارگروه مشترک دولت و قرارگاه خاتم (ص) در حوزه نیرو


سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این‌که سد نم‌رود یکی از سدهای مهم اطراف تهران است که با تلاش شبانه‌روزی متخصصان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حال احداث است، اظهار داشت: قرارگاه سازندگی در حوزه سدسازی تاکنون 62 سد کشور را احداث کرده است و به‌طور کلی بیش از 50 درصد ظرفیت سدهای کشور توسط این قرارگاه اجرا شده است.
وی از تائید طرح قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در حوزه آبرسانی و تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی توسط دولت خبر داد و گفت: با تشکیل کارگروه مشترک بین وزارت نیرو و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) این طرح مورد بررسی و با رصد دقیق و از نزدیک شرایط آبی و پروژه‌های آبرسانی، طرح‌های اولویت‌دار احصاء و با همت دولت و قرارگاه سازندگی در کمترین زمان ممکن پایان یافته و این مهم می‌تواند تنش و ناترازی آب را به بهترین شکل ممکن، تامین کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) سرعت عمل در اجرای طرح‌های آبرسانی را یک مولفه مهم و اثرگذار برشمرد و تصریح کرد: سد نم رود باید خیلی زودتر از این‌ها به پایان می‌رسید، اما چهار مجموعه خصوصی به این پروژه ورود کرده و تلاش‌ها و زحماتی هم و به‌دلیل مشکلات که در مسیر اجرا داشتند یکی پس از دیگری این پروژه را نیمه تمام رها کردند و نهایتاً این طرح به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شده است و در حال حاضر مهندسان و متخصصان این قرارگاه به‌صورت شبانه‌روزی تلاش می کند تا هرچه سریع‌تر این سد را به اتمام رسیده و مردم از خدمات آن بهره‌مند شوند.


محرومیت‌زدایی قرارگاه سازندگی خاتم در سراسر کشور


وی در ادامه افزود: در حال حاضر حجم آبگیری پشت سد نم‌رود20 میلیون متر مکعب است و با جابه‌جایی روستایی که در محل مخزن سد قرار گرفته است به بهترین جای ممکن، مهیا کردن بهترین شرایط برای این عزیزان، موضوع زمان آبگیری سد را کاهش داده و امسال با آبگیری کامل پشت سد، بتوانیم برای سال آینده استان تهران و استان‌های هم‌جوار هیچ مشکل و کمبود آبی نداشته باشیم.
سردار عابد بیان داشت: یکی از مزیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در احداث پروژه‌ها، خدمات‌رسانی برای مناطق محروم است و ایجاد ظرفیت و فراهم کردن دسترسی مردم به خدمات اجتماعی قرارگاه سازندگی در اطراف تمام طرح‌ها را از رسالت‌های مهم و اولویت‌دار خودمان می‌دانیم و امروز شاهد این هستید که در کنار اجرای طرح مهم سد نم‌رود احیاء جاده‌ها و احداث دسترسی‌ روستایی را از اولویت‌های کاری خودمان قرار داده و در کمترین زمان ممکن انجام شد.

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) خاطرنشان کرد: یکی از دستورالعمل‌هایی که به کلیه مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم برای اجرای کلیه پروژه‌ها ابلاغ کردیم موضوع محرومیت‌زدایی است که امروز شاهد این هستیم که در سراسر کشور این مهم انجام می شود و اقدامات خوبی را در کشور شاهد هستیم.

مدیریت سیلاب تهران با سد نم‌رود / درخشش قرارگاه سازندگی خاتم در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعتی استان تهران

محمد رستمی، مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) اظهار داشت: سد نم‌رود، در آخرین نقطه از شمال شرق استان تهران واقع شده است و می‌تواند به‌عنوان یکی از سدهای بسیار مهم و تاثیرگذار در تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت برای استان تهران ایفای نقش کند.

وی گفت: عملیات اجرایی سد نم‌رود از سال 1384 آغاز و با توجه به سختی‌هایی که به‌دلیل سردی هوا (25 تا 30 درجه زیر صفر) و ... در مسیر اجرای آن بوده به درازا کشیده شده است.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) با بیان این‌که مجموعه‌های متعددی در این پروژه مشغول به خدمت بودند و توانستند فعالیت‌های ساده و سهل‌ترطرح را انجام دهند و در نهایت این طرح به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) واگذار شد و باتوجه به شرایط و سختی‌های حاکم بر این طرح که مجموعه‌های مختلف شاغل در آن برای محقق کردنش با مشکل روبرو شده بودند، در دو سال گذشته با تلاش شبانه روزی متخصصان متعهد قرارگاه سازندگی خاتم پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: قرارگاه سازندگی خاتم عملیات اجرایی بدنه سد نم‌رود را در این مدت تکمیل کرد و هم‌اکنون عملیات تکمیلی سازه سرریز و تراشه‌های مشرف آن در حال انجام است.

رستمی ادامه داد: این طرح با معارضینی روبرو است که توسط وزارت نیرو در دست پیگیری و اقدام است و با رفع این این مشکل و جابه‌جایی روستایی که در مخزن این طرح واقع شده است، عملیات اجرایی باقیمانده و جاده‌های جایگزین حداکثر طی یکسال آینده قابل انجام است که هرچه سریع‌تر مردم بتوانند از ثمرات و اهداف پروژه بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی

وی با بیان این‌که این پروژه یک سد سنگ ریزه‌ای با هسته رسی، 85 متر ارتفاع دارد و مخزن سد 120 میلیون مترمکعب گنجایش مفید دارد و می‌تواند تا 140 میلیون مترمکعب مدیریت سیلاب کند، خاطرنشان کرد: سد نم‌رود در نوع خودش در منطقه یک پروژه حائز اهمیت است و می‌تواند با توجه به تنش آبی که کشور طی چند سال اخیر با آن روبرو است، نقش بسیار مهمی در تامین آب مورد نیاز کشاورزی، صنعت و شرب در استان تهران ایفا کند.

مدیرعامل هلدینگ نیرو قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسالت محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بر اساس رسالتی که برای خودش تعریف کرده در هر منطقه که برای اجرای پروژه عمرانی حضور پیدا می‌کند در کنارش فعالیت محرومیت‌زدایی را در دستور کار خودش قرار می‌دهد، در این پروژه نیز برای راه‌های روستایی اطراف سد توانست کارهای بسیار خوبی انجام دهد و روستاهایی که به علت فعالیت اجرایی سال‌های قبل و پیمانکاران قبلی از نظر جاده دسترسی آسیب دیده بودند را توانست احیاء کند و مردم روستاها با سهولت بهتر رفت و آمد کنند و همچنین بسته‌های معیشتی نیز تهیه و بین نیازمندان توزیع شد که این اقدامات از وظایف ما است و به آن افتخار کرده و آن را یک ارزش می‌دانیم.

هلدینگ تخصصی نیرو و کشاورزی در یک نگاه

هلدینگ تخصصی نیرو و کشاورزی به‌عنوان یکی از سازمان‌های تابعه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در راستای خدمت خالصانه به نظام جمهوری اسلامی ایران و با اعتقاد بنیادین به ارزش‌های دینی و ملی در جهت استقلال، رشد، شکوفایی و توسعه پایدار کشور برای نسل‌های کنونی و آتی تلاش می‌کند و در راستای سازندگی، آبادانی و ایجاد محیط سالم کسب و کار و زمینه‌سازی برای تکوین تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارد.

بر همین اساس، به‌منظور افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد کشور خود را ملزم به مشارکت و تعامل مؤثر و سازنده با دولت‌ها دانسته و از طریق مدیریت، مشاوره، طراحی، سرمایه‌گذاری، تدارکات، اجرا و بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌هایی در گستره داخل و خارج از کشور در زمینه‌های ذیل نقش آفرینی می‌کند:   

• توسعه زیرساخت‌های آبی و برقی کشور به‌عنوان مهمترین نهاده‌های رونق تولید

• حضور در عرصه کشاورزی و مشارکت در تأمین امنیت غذایی کشور

• مشارکت در حفظ و صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور مبتنی بر تفکر مدیریت پایداری

اجرای مطلوب مأموریت هلدینگ، مستلزم همکاری و هم‌افزایی با همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و سایر اجزای جامعه بوده که با بهره‌مندی از نیروی انسانی متخصص و متعهد، ماشین‌آلات و تجهیزات تخصصی و منحصر به‌فرد، رویکرد کیفیت‌مدار و درک شرایط کارفرمایان، موجبات تأمین رضایت هموندان سازمان خویش را فراهم آورده است.

هلدینگ نیرو مهمترین شایستگی کارکنان و همکاران خود را پایبندی به ارزش‌ها، اخلاق حرفه‌ای و سلامت مالی می‌داند و به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه انسانی برای ارتقای توانمندی‌ها و آموزش‌های معنوی، علمی و تخصصی و فراهم کردن رضایت‌مندی شغلی آن‌ها تلاش می‌کند.

اهم پروژه‌های هلدینگ نیرو و کشاورزی

سد و تاسیسات وابسته

سد کرخه، سد گتونسد علیا، سد و نیروگاه رودبار لرستان، سد دالکی، سد نرماب، سد مخزنی مشمپا، سد مخزنی هراز، سد و نیروگاه سردشت، سد مخزنی صفارود، سد گابریک، سد مخزنی شرفشاه (سومار)، سد کنگیر، سد نمرود، سد هایقر، سد نرگسی، سد تنگ سرخ، سد پلرود، سد معشوره، سد و نیروگاه بختیاری، سد مخزنی کنجانچم، سد مخزنی سیکان، سد پیغام چای کلیبر، سد آق بلاغ، سد باباحیدر، سد مخزنی آزادی و ...

نیروگاه

نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه، نیروگاه سردشت، نیروگاه رودبار لرستان، نیروگاه کارون 4، نیروگاه هراز، نیروگاه طرشت

انرژی‌های تجدید پذیر
نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی شیراز
خطوط و تونل انتقال آب

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی
طرح آبرسانی غدیر، طرح گرمسیری، طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه، خط انتقال آب یزد، خط انتقال آب شیراز، خط انتقال آب همدان از سد تالوار، تونل انتقال آب مازاد رودخانه گلاس به حوضه ی آبریز دریاچه ارومیه (کانی سیب)، سامانه مهار آب نشتی سد لار، پروژه انتقال آب گلاب 1، پروژه تونل انتقال آب گلاب 2، طرح و ساخت تونل انتقال آب کرمان، پروژه انتقال آب نوسود، خط انتقال آب از سد آزاد به دشت قروه و دهگلان، خط انتقال آب زاهدان، طرح جامع آبرسانی به شهر تهران، خط انتقال آبرسانی به شهرهای شمالی کرمان، آبرسانی به چهار شهر دهدشت – سوق - لنده و چرام و روستاهای اطراف، خط لوله دوم آبرسانی به تبریز، خط انتقال آب ارس، سامانه کانال انتقال چالوس، آبرسانی به اراضی دهدشت غربی،آبرسانی به روستای تیس، طرح آبرسانی شرب به روستاهای استان گیلان، ساماندهی دشت هامون صابوری (حفر کانال انتقال آب)، آبرسانی بلند مدت از دشت تهلاب به زاهدان، آبرسانی روستایی استان گلستان، پروژه تونل انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان، پروژه خط لوله انتقال آب از سد صفارود به شهر کرمان، پروژه قطعه شرقی تونل انتقال آب از سد طالقان به استان‌های تهران و البرز، پروژه تونل انحراف آب مجتمع مس سونگون، پروژه تونل انتقال آب از رشته‌کوه‌های هزارمسجد به شهر مقدس مشهد، پروژه جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی منطقه 21 و 22 شهر تهران، پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی استان کرمان، آبرسانی به پایانه مرزی ریمدان، آبرسانی به غیزانیه اهواز، تونل انتقال آب چغاخور، تونل انتقال آب بهشت‌آباد
شبکه و خطوط انتقال فاضلاب
ساماندهی خطوط انتقال فاضلاب اهواز و ساماندهی خطوط انتقال فاضلاب آبادان
آبیاری و زهکشی
پروژه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب گرمسیری استان ایلام، سامانه زهکشی اراضی اولویت‌دار استان گلستان، گمیشان و گنبد، عملیات 50 هزار هکتار زهکشی و آب‌بندان‌های اراضی اولویت‌دار استان گلستان، توسعه سیستم‌های آبیاری نوین در سطح 15 هزار هکتار اراضی استان گلستان و آبیاری و زهکشی چمشیر
راه‌ و ترابری

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی
احداث جاده‌های جایگزین محور هراز در محدوده سد هراز (طرح منگل)، محور دشت ارژن ابوالحیات، کنارگذر جنوبی تهران، اجرای 68 کیلومتر راه روستایی، محور خشت وحدتیه، تقاطع تبادلاتی اراک خرم‌آباد، قطعه دوم راه شیراز دشت ارژن، محور یاسوج سپیدان، عملیات تکمیلی شیراز دشت ارژن (خان زنیان)، زیرگذر گویم، راه جایگزینی رحیم‎آباد به گرمابدشت و راه دسترسی به روستاهای بالادست سد پلرود، احداث تونل پونه آزاد راه اراک / خرم‎آباد، راه ایلام/ حمیل، قطعه اول راه‌آهن کرمانشاه/خسروی، راه‌آهن ایلام/ اسلام‌آباد و ...
ساختمان و ابنیه
تخریب و آوار برداری ساختمان مترو پل، ایستگاه چهاردانگه، ایستگاه استقلال و دولت متروی شیراز، طرح توسعه حرم امام حسین (ع)، ایستگاه T7Q6 ازخط 7 متروی تهران، ایستگاه Q7I2 ازخط 7 متروی تهران، ایستگاه O3 متروی مشهد، ایستگاه S5 متروی تبریز، ایستگاه S8 متروی تبریز، ایستگاه B7 ازخط 7 متروی تهران، شمع های خط 2 مترو اصفهان، کارخانه تولید بتن پارچه‌ای
بـرق
پست‏های برق خط 7، پست‏های برق خط 8، تامین و نصب تجهیزات تصفیه‌خانه آب کرمانشاه، تأمین تجهیزات هیدرومکانیکال و الکتریکال سد دالکی بوشهر، پروژه خط 20 کیلوولت سد هایقر فیروزآباد، پروژه تامین توان خط A مترو قم، خط کابلی 20 کیلوولت بین پست نواب و میدان مطهری قم، پروژه روشنایی و خط انتقال برق سد تنگ سرخ، طرح حفاظت کاتدیک طرح آبرسانی غدیر اهواز، پروژه احداث پست‌های برق کارخانه NGL3200 اهواز، پست‏های برق کرمان، پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع طرح جامع الکتریکی مشهد
خطوط انتقال نفت
خط انتقال نفت گوره به جاسک (میناب)، خط انتقال بنزین بندرعباس به مهر آران (حاجی‌آباد)
تصفیه‌خانه
تصفیه‌خانه فاضلاب شهر کرمانشاه، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر پردیس، تصفیه‌خانه فاضلاب نی‌ریز، تصفیه‌خانه آب کرمانشاه و تصفیه‌خانه آب همدان
کشاورزی
طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در سواحل جنوبی قشم
راهبردهای اصلی
حفظ جایگاه داخلی/ توسعه بازار خارجی در حوزه سدسازی
ورود به عرصه محیط زیست با تمرکز برگرایش‌های؛ تالاب و پسماندهای صنعتی
ورود به عرصه کشاورزی با تمرکز بر گرایش زراعت

توسعه فعالیت‌های داخلی و خارج از کشور در حوزه انتقال آب

توسعه فعالیت‌ها در حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر

توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبیاری و شبکه

توسعه فعالیت‌ها در حوزه پست و خطوط انتقال برق

توسعه فعالیت‌ها در حوزه تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب

توسعه زیرساخت‌های تامین مالی و سرمایه‌گذاری

رکوردها و دستاوردها

احداث عمیق‌ترین دیوار آب‌بند جهان به عمق 132 متر در پروژه گتوند

احداث بلندترین سد خاکی خاورمیانه با ارتفاع 182 متر از پی سد در پروژه گتوند

ساخت اولین ایستگاه مترو ساخته شده با فن‌آوری دیوار دیافراگمی در کشور در ایستگاه W7 متروی تهران

اجرای خاکریزی بدنه سد به میزان 1180000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند

اجرای بتن‌ریزی سازه‌ای به میزان 72000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند

ثبت رکورد 6200 متر مربع دیوار آب بند در یک ماه به‌عنوان یک رکورد کم‌سابقه در جهان در پروژه سد کرخه

رئیس جمهور از سد مخزنی نم رود بازدید کرد/اقدامات بی‌نظیر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) در سدسازی

اجرای تونل شهری (حفاری مکانیزه) به میزان 51 متر در یک شبانه‌روز در پروژه خط7 متروی تهران

اجرای خاکریزی بدنه سد به میزان 51000 مترمکعب در روز در پروژه گتوند

اجرای حفاری روباز به میزان 1300000 مترمکعب در ماه در پروژه گتوند

اجرای تزریق تحکیمی و آب‌بندی به میزان 36000 مترطول در پروژه گتوند

حفر طویل ترین تونل انتقال آب در تاریخ کشور به طول 38کیلومتر با قطر 6 متر در پروژه کانی سیب

اجرای 400 متر حفاری خط انتقال آب در یک روز در پروژه طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار

اجرای 500 متر لوله گذاری در یک روز در پروژه طرح آبرسانی به همدان از سد تالوار

اجرای 444 متر لوله گذاری با قطر 64 اینچ در یک روز در طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه

اجرای 12500 متر مربع لاینینگ/ لوله در کمتر از 1 ماه در طرح آبرسانی بلند مدت شهر کرمانشاه

ساخت اولین الکترو پمپ‌های همراه با سیستم خنک کاری کولینگ جکت در ایران

ثبت رکورد عملیات لوله‌گذاری در محدوده شهری به‌طول 252مترطول در پروژه آبرسانی به شهرشیراز

احداث عمیق‌ترین ایستگاه پمپاژ فاضلاب به عمق 18 متر (ایستگاه ملی راه و پل کابلی )

اجرای عملیات لوله‌گذاری چدنی در یک روز به‌طول 1450 متر طول در پروژه انتقال آب همدان 

اجرای عملیات جوشکاری لوله فولادی در یک روز به‌طول 1250 متر در پروژه غدیر 

رکورد لوله‌گذاری لوله‌های 2400 میلیمتری 40،000 متر در ماه در طرح گرمسیری

رکورد حفاری مکانیزه تونل به قطر 5.5 متر 1238 متر در ماه در طرح گرمسیری

حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به‌طول 67 مترطول طی یک روز در تونل انتقال آب کنجانچم 

حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به‌طول 1238 متر طول طی یک ماه در تونل انتقال آب کنجانچم 

حفاری مکانیزه با دستگاه TBM به طول 9182 متر طول طی یک سال در تونل انتقال آب کنجانچم 

تولید سگمنت به‌طول 1302 متر طول طی یک ماه در تونل انتقال آب کنجانچم 

بومی‌سازی ساخت دستگاه‌های Micro-TBM برای اولین بار در کشور با کمک بخش خصوصی

 

 

انتهای پیام/طاهره حاجی مزدارانی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها