کارشناس مسائل اجتماعی گفت: ایلام به یک پژوهشگاه مطالعات اجتماعی نیاز دارد تا بتواند در آن مطالعات آسیب‌های اجتماعی را به‌صورت دقیق توسط کارشناسان بررسی و برای رفع آن‌ها در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کند.
کد خبر: ۹۵۷۱۵۱۱
|
۲۹ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج حسین ندیمی گفت: ایلام جز استان‌هایی است که از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در مشکل به سر می‌برد و دز برخی از آسیب‌های اجتماعی در ایلام بالا و نیازمند رسیدگی است.

 

کارشناس مسائل اجتماعی افزود: در حوزه اجتماعی باید علل و ریشه‌های آسیب‌ها در ایلام شناسایی و برطرف گردد و به همین منظور در این زمینه نیاز به مطالعات و بررسی کارشناسانه داریم تا به‌صورت علمی و دقیق ریشه آسیب‌های اجتماعی بررسی شود.

 

ندیمی در ادامه گفت: در حوزه اجتماعی یکی از مشکل‌ها جزیره‌ای کارکردن نهادها و می‌توان گفت عدم تمرکز دولت روی آسیب‌های اجتماعی است چرا که دولت در حوزه آسیب‌های اجتماعی تاکنون برنامه‌ای نداشته و فقط راه دولت‌های قبلی را دنبال می‌کند و به همین دلیل مشاهده می‌شود که نهادها به‌جای کارکردن با هم هر کدام به شکل مستقل یک‌جور آمار می‌دهند که باعث می‌شود تا بسیاری از اقدامات به نتیجه نرسد.

 

کارشناس مسائل اجتماعی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائل در حوزه اجتماعی این است که برای مسائل اجتماعی جایگاه خاصی در بدنه دولت تعریف نشده که این مسائل را به شکل تخصصی و برنامه‌ریزی‌شده دنبال کند یا برای آن برنامه داشته باشد البته باید توجه داشت که برنامه‌های دولت برای حمایت از خانواده و فرزندآوری بدون درنظرگرفتن وضعیت اقتصادی و مطالعات فرهنگی و اجتماعی مردم به نتیجه نخواهد رسید.

 

وی در ادامه گفت: ایلام در حوزه خودکشی، اعتیاد و طلاق آمار بالایی نسبت به سایر مناطق کشور است که نیاز است تا ریشه‌های این آسیب‌ها مانند بیکاری و خانواده‌ها به‌صورت واقعی موردمطالعه و بررسی قرار گیرند.

 

ندیمی تصریح کرد: ایلام به یک پژوهشگاه مطالعات اجتماعی نیاز دارد تا بتواند در آن مطالعات آسیب‌های اجتماعی را به‌صورت دقیق توسط کارشناسان بررسی و برای رفع آن‌ها در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کند.

ارسال نظرات