معاون نظارت اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: داشتن هوای پاک مستلزم مسئولیت‌پذیری عموم جامعه است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند برخورداری از هوای پاک هستند.
کد خبر: ۹۵۷۱۹۳۹
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی طاهر ساراییروز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته هوای پاک در ایلام برگزار شد اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام شده ۷۵ درصد آلودگی هوا در کلان‌شهرها به دلیل آلاینده‌های متحرک از جمله خودروها است.

 

 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام تصریح کرد: دود خودروها و صنایع آلاینده تأثیر مستقیم بر سلامت هوا دارد و این آلودگی‌ها بر روی محیط‌زیست طبیعی و انسانی اثرگذار است.

 

 وی افزود: اقشار مختلف در برابر سلامت و پاکی هوا مسئول هستند و همه ما باید عوامل تخریب و آلودگی هوا و راه‌های حفاظت از این نعمت بسیار مهم و رایگان خدادادی را بدانیم.

 

 سارایی یادآور شد: داشتن هوای پاک مستلزم مسئولیت‌پذیری عموم جامعه است و همه موجودات زنده برای ادامه حیات نیازمند برخورداری از هوای پاک هستند.

 

 وی تصریح کرد: استفاده از وسایل کم‌مصرف برقی در خانه و محل کار، تردد با خودروهای حمل‌ونقل عمومی، خاموش‌کردن ماشین در هنگام توقف و افزایش فضای سبز در منازل از جمله راه‌های کاهش آلودگی هوا است.

 

 سارایی گفت: امروزه بعضی از کشورها از خودروهای برقی به‌جای خودروهای دودزا استفاده می‌کنند و در کشور ما هم اقداماتی برای به‌کارگیری خودروهای برقی انجام شده است.

 

 وی افزود: یکی دیگر از عوامل مهم آلودگی هوا، توده‌های گردوغباری است که همواره از سوی کشورهای همسایه استان ایلام را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد.

 

 معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط‌زیست ایلام توضیح داد: از سال ۸۴ تاکنون استان ایلام درگیر پدیده گردوغبار شده است.

 

 وی یادآور شد: در سال ۸۴ تعداد روزهای آلوده ایلام به‌خاطر گردوغبار چهار روز بود؛ اما باتوجه‌به گسترش تدریجی کانون‌های گردوغبار در کشورهای منطقه مانند عراق و سوریه، میزان آلودگی‌های هوا در ایلام هم‌افزایش یافت.

 

 به گفته سارایی سال گذشته تعداد روزهای آلوده ایلام به علت گردوغبار ۱۳۲ روز بود و امسال تاکنون ۱۹ روز آلوده ناشی از ریزگردها ثبت شده است.

ارسال نظرات