جلسه توسعه و ترویج فرهنگ نماز با حضور حلقه شجره طیبه صالحین،حلقه تربیت شهید فتح الله پیشینیان، در پایگاه مقاومت بسیج امام خمینی (ره) شهر پردنجان برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۲۲۱۰
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ فرمانده پایگاه امام خمینی(ره)،ترویج و توسعه فرهنگ نماز را یک تکلیف همگانی برشمرد و گفت: نماز یک تکلیف همگانی است که همه ما وظیفه داریم بعنوان کارگزار حکومت در رشد و تعالی فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنیم.

وی اذعان کرد: محبوب ترین کارها نزد خداوند نماز است به شرطی که به موقع اقامه شود و سپس نیکی به والدین و جهاد اکبر و جهاد اصغر که همان مبارزه با نفس و مقابله با توطئه های دشمنان است.

فرمانده پایگاه، با بیان اینکه ترویج نماز باید بر هر فعالیتی مقدم باشد، گفت: ترویج نماز به نسل‌های جدید به ویژه از دوران کودکی و نوجوانی وظیفه همه است. نماز به جماعت، اول وقت با حضور قلب راه بهره گیری از فیوضات نماز است. نماز طهارت بخش روح و نفس انسان از گناه و غفلت است.

وی افزود: ترویج فرهنگ نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین شدن آن در جایگاه شایسته‌ی آن است. در این راستا، باید راه‌های آموختن نماز و کیفیت بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کرد، اقامه نماز در مسجد با حضور قلب، توجه به معانی نماز، دانستن احکام نماز، جاذبه ببخشند و به معنای واقعی نماز از جمله راه های ترویج  فرهنگ نماز است.

ارسال نظرات