خبرهای داغ:
قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم نوجوانان، پس از کسب مدال طلای جهانی، از فرودگاه مستقیم به مزار شهید گمنام در فدراسیون کشتی رفتم و‌ دسته‌گلم را تقدیم شهید گمنام کردم.
کد خبر: ۹۵۷۳۳۶۸
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ سینا خلیلی متولد خرداد ماه ۱۳۸۵ در سوادکوه است و از سن ۵ سالگی با تشویق پدرش که کشتی‌گیر بود وارد این رشته ورزشی شد.

اولین مدال طلای کشتی استانی خود را در سال ۱۳۹۶ و در رده سنی خردسالان در شهرستان نور به دست آورد و در مسابقات کشوری تبریز طلائی شد.

خلیلی که مدال طلای مسابقات جهانی نوجوانان را در استانبول ترکیه به دست آورده است تاکید کرد: به شهدای گمنام اعتقاد زیادی دارم.

این قهرمان جهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: در فدراسیون کشتی یک شهید گمنام مدفون است و من هر شب محرم مزارش را شست‌وشو می‌کردم و دو شب را مداحی کردم و از این شهید که پیش خدا عزیز است، کمک می‌خواستم خدا کمک کند و مورد شفاعت ایشان قرار بگیرم، در مسابقات موفق شوم.

سینا خلیلی، افزود: پس از کسب مدال طلای جهانی، از فرودگاه مستقیم به مزار شهید گمنام در فدراسیون کشتی رفتم و دسته‌گلم را تقدیم شهید گمنام کردم.

قهرمان وزن ۶۵ کیلوگرم نوجوانان جهان که صدای خوبی هم دارد، خاطراتش را به یاد آورد: در سالن آمادگی و وزنه برای حضور در مسابقات که دهه غدیر بود با پیشنهاد رئیس فدراسیون کشتی مداحی کردم که قسمت پایانی آن دل‌گویه‌ام با امام رضا (ع) بود.

خلیلی گفت: ساز کمانچه برای من آرامش‌بخش است و در مسابقات باعث می‌شود تا آرام باشم و استرس خودم را کنترل می‌کنم.

وی گفت: پدرم‌کارگر‌است و در مصالح فروشی‌های شهر‌مان سیمان ومصالح جابجا می‌کند؛ بنده هم بعضی اوقات کمک‌حال‌پدر می‌شوم چرا که مسیر‌ قهرمانی پرهزینه است.

درآمد پدرم صرف ورزشم‌می شود، با چهارده سال تلاش و کوشش و کارکردن حتی گاهی از خجالت، هنگام کار کردن در سطح شهر ماسک میزنم، تا مردم مرا نشناسند.


اما توانستم پرچم پر افتخار کشورم را بالاتر از تمام پرچم‌های دنیا به اهتزاز درآورم و کشورهای آمریکا و روسیه و غیره سر تعظیم‌ در مقابل سرود ملی کشورم فرود بیاورند و خدا را شاکرم.

خلیلی ادامه داد: تنها کمک، دویست میلیون وام بوده است؛ که با حمایت مسئولین بسیج و سپاه شهرستان به بنده واگذار شد.

انتهای پیام/خبرنگار طاهره حاجی مزدارانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها