تبریز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی با گرامیداشت فرا رسیدن دهه فجر، از تدارک ۱۵۰ عنوان برنامه در شهرستان ها همزمان با این دهه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۵۳۸
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید محمدحسین بلاغی در نشست خبری برنامه های دهه فجر، افزود: رویکرد برنامه های دهه فجر امسال با توجه به نزدیک بودن رویداد مهم انتخابات تلاش داریم برنامه های امید و نشاط آفرین و مردمی و در قالب جشن برگزار شود.

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی  مهم ترین انقلاب فرهنگی و عقیدتی در طول تاریخ است و دهه فجر فرصتی مناسب برای بازخوانی مبانی و خاستگاه آن است.

بلاغی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای تحول فرهنگی شکل گرفته است، اظهارداشت: باید بررسی شود این انقلاب در کدام حوزه ها موفق بوده است و در چه حوزه هایی باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: رشد فضایل فرهنگی و اجتماعی، وظیفه فرهنگ و ارشاد است و اصلی ترین کارکرد ارشاد در حوزه فرهنگی و هنری، تنظیم گری است و فرصت دادن به تشکل های فرهنگی رسانه ای برای کنش گری آن ها در حوزه فرهنگ و رسانه و حمایت از هسته های مردمی  چراکه فرهنگ به دست صاحبان فرهنگ باید شکل بگیرد.

بلاغی در ادامه با اشاره به برنامه های دهه فجر امسال، بیان کرد: آذربایجان شرقی میزبان چهار جشنواره ملی فجر در قالب فیلم فجر، موسیقی فجر، شعر فجر و نمایش فجر است که در جشنواره فیلم فجر سه فیلم از استان شرکت دارند و یازده فیلم دیگر نیز علاوه بر آن در سه پردیس ۲۹ بهمن، ستاره باران و سینما ناجی اکران خواهند شد.

وی همچنین از برگزاری جشنواره هنرهای تجسمی فجر و برپایی نمایشگاه آن در خانه فرهنگ تبریز خبر داد و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی فجر با مشارکت ۳۰ هنرمند همراه با نمایشگاه و تجلیل از چهار استاد این عرصه برگزار می شود.

بلاغی از برگزاری اختتامیه جشنواره عکس ارسباران، اختتامیه جشنواره رسانه ای کنگره ملی شهدا همزمان با ۲۵ بهمن، برگزاری نشست های تبیینی، طراحی و اجرای پوسترهای ویژه انقلاب و آذربایجان و اکران آن با همکاری شهرداری در سطح شهر، برگزاری ویژه نامه های دهه فجر، افتتاحیه فیلم فجر در ۱۵ بهمن، برگزاری محافل قرآنی و ادبی و برگزاری جشنواره شعر فجر در مقبره الشعرا، برگزاری استندآپ کمدی زنجفیل را از دیگر اهم برنامه ها در دهه فجر نام برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان در بخش دیگر سخنان خود امسال را سال عمرانی این اداره کل برای اتمام طرح های عمرانی خواند و افزود: در حوزه عمرانی به سمت تحول رفتیم و طرح های راکد را احیا کردیم که ساختمان ملکان در حال اتمام بوده و سالن هشترود نیز احیا شده است.

بلاغی همچنین از جذب ۵۰ میلیارد تومان اعتباز از طریق ماده ۵۶ جذب برای طرح های عمرانی خبر داد و گفت: با این اعتبار امسال سه چهار طرح بزرگ به اتمام می رسد که از آن جمله مجتمع های فرهنگی آذرشهر و خانه فیلم هریس است که همزمان با هفته هنر انقلاب افتتاح می شوند.

وی صدور ۳۸ مجوز فعالیت برای رسانه های تازه تاسیس استان، صدور و تمدید مجوز ۶۹ نمایندگی و سرپرستی رسانه و رشد ۱۵ درصدی صدور مجوز چاپ کتاب را نیز از دیگر عملکردهای فرهنگ و ارشاد استان در ۱۰ ماه سال جاری عنوان کرد.

بلاغی رشد ۷۰ درصدی تعداد تماشاگران سینما، رشد ۶۵ درصدی کنسرت و افزایش ۲۱ درصدی اعضای صندوق اعتباری هنر را از دیگر موفقیت های فرهنگ و ارشاد استان در حوزه فرهنگ و هنر و رسانه طی ۱۰ ماه سال جاری برشمرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها