رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت : با تهیه و تکمیل این نقشه، همه اماکن موجود در سطح کشور و استان دارای کد پستی منحصر به فرد خواهند بود.
کد خبر: ۹۵۷۳۶۷۸
|
۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان؛ جهانگیر شاهینی رئیس سازمان اظهار داشتند استفاده از اطلاعات و داده‌های مکانی برای برنامه ریزی‌های کلان و تصمیمات بزرگ بسیار کاربردی است.

از طرفی مرکز آمار ایران در راستای فراهم نمودن بستر مناسب جهت تسهیل در اجرای سرشماری‌های ثبتی- مبنا، با هماهنگی با سازمان نقشه برداری کشور اقدام به تهیه و بروزرسانی نقشه پارسل در سطح کشور نموده است.

وی گفت؛ استفاده از سرشماری ثبتی- مبنا به جای سرشماری سنتی، رویکردی است که با توجه به پیشرفت سامانه های ثبت و ضبط داده ها از یک سو و افزایش حجم، تنوع و هزینه های جمع آوری داده های سرشماری به صورت سنتی از سوی دیگر، اجتناب ناپذیر به نظر می رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت؛ مزیت های این رویکرد اخیراً بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما، بررسی دقیق تر تجربه دیگر کشورها، چالش ها و مشکلاتی را نشان می دهد که در نظر گرفتن آنها، به انتخاب های درست و برنامه ریزی واقع بینانه تر کمک خواهد کرد.

شاهینی گفت: از جمله این مشکلات، تفاوت کیفی آمارهای ثبت شده در دستگاه های دولتی، با آمارهای مورد انتظار در اهداف آماری است وجهت رفع این موانع و نیل به هدف مطلوب، نیاز به زیرساخت‎‌ها و ابزار مناسب در سطح کشور و استان می باشد، که یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها، شناخت نوع اماکن و تخصیص کد یکتا (که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران متولی این امر می باشد) به هر مکان است.

شاهینی تصریح کرد: اجرای کامل این امر در استان مستلزم همکاری همه جانبه شرکت پست و نیز شهراری‌های سطح استان است، به گونه‌ای که هرنوع نقصان در انجام وظایف این دستگاه‌ها، رسیدن به هدف غایی را دچار اختلالی جدی خواهد کرد. فلذا مرکز آمار ایران علاوه بر سازمان نقشه برداری، هماهنگی‌های لازم با شرکت پست را نیز به‌عمل آورده است.

وی گفت؛ معاونت آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در راستای اجرای وظایف قانونی محوله در این زمینه، با هماهنگی و همکاری با دستگاه‌های مذکور، اقدام به تهیه نقشه پارسل شهر سی سخت نموده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: تهیه نقشه پارسل) بلوک ها و ساختمانهای شهری) شهر سی سخت در 1402/02/20 در سامانه ستاد ( سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) مناقصه گذاشته شد و شرکت مهندسین مشاور خط تراز عرش برنده مناقصه شده و به مدت سه ماه عملیات میدانی و دفتری را به انجام رساند.

ارسال نظرات