معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: براساس برآوردها، در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، درصد باسوادی استان ایلام به ۹۷ درصد رسیده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۲۲۰
|
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروز حیدری معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، گفت: براساس سرشماری سال ۱۳۵۵ درصد با سوادی کشور ۴۷ درصد بوده که در استان ایلام ۳۸/۲۵ مردم استان از نعمت خواندن و نوشتن برخوردار بودند.

 

وی افزود: با تشکیل نهضت سوادآموزی در ۷ دی ماه ۱۳۵۸ و نگاه بلند حضرت امام (ره) به اهمیت فراگیری علم و دانش و حرکت عظیم مردمی، رشد فوق العاده‌ای درحوزه سواد اتفاق افتاده است.

 

معاون مدیرکل آموزش و پرورش ایلام ادامه داد: در آخرین سرشماری (سال ۱۳۹۵) میانگین درصد باسوادی کشور در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به ۹۴/۷ درصد و در استان ایلام به ۹۴/۵ درصد رسید، که رشد میانگین درصد با سوادی استان ایلام بیشتر از میانگین استان‌های دیگر است.

 

حیدری خاطرنشان کرد: رشد چشمگیر نرخ باسوادی پس از انقلاب اسلامی رقم خورده است، و این درحالی است که براساس اعلام یونسکو درصد باسوادی جهان در ۴۰ سال اخیر ۱۸ درصد بوده که در استان ایلام تاکنون نزدیک به ۳ برابر این عدد رشد سواد داشته‌ایم.

 

وی تصریح کرد: بر اساس برآوردها در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال درصد باسوادی استان به نزدیک ۹۷ درصد رسیده است.

 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام در پایان با اشاره به چهره های موفق سوادآموزی، بیان داشت: تعداد زیادی از اساتید برجسته دانشگاهی، پزشکان متخصص، معلمان، کارمندان، مدیران دستگاه ها و… دانش آموخته حوزه نهضت سوادآموزی بوده و ادامه تحصیل داده‌اند.

ارسال نظرات