معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روابط‌عمومی‌ها زمینه حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو را فراهم کنند، گفت: روابط‌عمومی‌ها دارای جامعه هدف اثرگذار و فعالی هستند که با حرکتشان قطعا جامعه هدف آنان نیز به حرکت در خواهد آمد.
کد خبر: ۹۵۷۴۵۱۲
|
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۸

به گزارش خبرنگاربسیج از زاهدان،  رضا شریفی روز چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در گذشته برخی مواقع اتفاقات اشتباهی در زمینه معرفی چهره استان رخ داده که روند توسعه را کُند کرده بود، اما به تازگی رخدادهای خوبی در زمینه معرفی و اشاعه چهره واقعی سیستان و بلوچستان رقم خورده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان نیازمند توسعه سخت افزاری و نرم افزاری است، در حوزه توسعه عمرانی جهش بسیاری خوبی داشتیم؛ توسعه نرم افزاری باید به دغدغه جمع روابط عمومی دستگاه های اجرایی تبدیل شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: اگر پروژه ها دارای پیوست های اجتماعی، فرهنگی و رسانه ای نباشد، تلاش های حوزه سخت افزاری در جهت توسعه همه جانبه استان بی ثمر خواهد ماند.

شریفی با اشاره به دغدغه‌های مقامات عالی نظام در حوزه جهاد تبیین و اقناع جامعه، ادامه داد: باید هنر چگونگی ارتباط با مخاطب و اقناع جامعه هدف را در مجموعه روابط عمومی ها تقویت کنیم.
شریفی تصریح کرد: در حوزه انتخابات تئوری "هر طایفه یک ستاد انتخابات است" را مطرح کردیم و این موضوع را استمرار می بخشیم.

این مسئول با بیان اینکه در معرض یک جنگ شناختی همه جانبه هستیم، خاطرنشان کرد: اقدامات مهمی در حوزه‌های مختلف مانند پرتاب چهار ماهواره صورت گرفته، اما این اقدامات در کجای گفتمان رسانه ای قرار گرفته است؟ با چنین رویکردی در حوزه جنگ نرم تلفات می دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مسوولان باید به فضای پذیرش اقدامات اشتباه، جبران و رفع مشکل مطابق گفتمان مقام معظم رهبری نزدیک شوند.
وی با اشاره به اینکه شرایط ما عادی نیست و در وضعیت جنگی قرار داریم، گفت: زمانی که به اقناع جامعه، نام جهاد تبیین اطلاق شده، یعنی در شرایط جنگ ادراکی و ترکیبی قرار داریم که از واژه جهاد استفاده شده است.

شریفی اظهار کرد: طبق نظر سنجی ها سیستان و بلوچستان جزو سه استان با مشارکت بالاست، و مساله تایید صلاحیت‌های اخیر نیز وضعیت رقابتی برخی حوزه‌ها را فعال تر کرده است.

وی با بیان اینکه مسوولان هم از بدنه مردم هستند، بیان کرد: در برخی تصمیم گیری ها باید ملاحظات مناطق مدنظر قرار گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در شرایط بحرانی منطقه شرکت در انتخابات روی برنامه دشمن تاثیر دارد، و ما با وجود تمامی تهدید های بالفعل، چه مقدار در زمینه اقناع دهک های میانی جامعه فعالیت کرده‌ایم که از جبهه بی طرف به سمت جبهه خودی هدایت شوند.

این مسئول ادامه داد: در سیستان و بلوچستان متغیرهای امید، اعتماد و رضایت رو به رشد است و مردم شاهد اتفاقات میدانی در حوزه های مختلف راهسازی، آب و کشاورزی هستند.
شریفی یادآور شد: در برخی حوزه ها همزمان پنج کارگاه فعال وجود دارد، این مهم از آغاز انقلاب تا کنون بی سابقه بوده؛ با عقب ماندگی مواجه هستیم، اما به نسبت اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه بزرگان و سران طوایف رسما اعلام کردند به شکرانه اینکه سیستان و بلوچستان به اولویت توسعه کشور تبدیل شده، پای کار نظام هستیم،تصریح کرد: میزان اثرگذاری فعالیت ها و اقدامات دستگاه های اجرایی باید باعث افزایش میزان اعتماد عمومی شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان خطاب به مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی گفت: توان و ظرفیت شما بیش از عملکرد کنونی شماست، بنابراین باید نگاه هم افزا داشته باشید.

وی تصریح کرد: فیک نیوزها از ظرفیت هوش مصنوعی برای جعل اخبار و روایت ها استفاده می کنند، افکار عمومی باید به گونه‌ای واکسینه شوند که به راحتی فریب فیک نیوزها را نخورند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار