معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم دیار کریمان همواره نشان داده‌اند که در دفاع از انقلاب، وفاداری به آرمان‌های امام خمینی و فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره پیش قدم و پیشگام بوده اند، گفت: کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه کشور است.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۰۶
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در مراسم بزرگداشت ۱۲ بهمن و سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی وآغاز دهه فجر که در مصلای بزرگ امام علی( ع) کرمان ضمن تبریک دهه مبارک فجر وجشن پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم استان کریمان نشان داده‌اند که در دفاع از انقلاب اسلامی و وفاداری به به آرمان‌های امام خمینی( ره) و فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری همواره پیش قدم و پیشگام بوده اند واستان کرمان در همه حوزه‌ها جزو استان‌های نمونه است.

وی افزود : امروز علاوه‌ بر جنگ اقتصادی ما درگیر تهدیدات امنیتی هستیم و دشمنان تلاش می کنند که با تهدید امنیت کشور جلوی رشد وشکوفایی اقتصادی و پیشرفت کشور را بگیرند اما توانمندی نظامی و امنیتی کشور به حدی است که هر تهدیدی را به فرصت تبدیل می‌کند.

منظور از افتخارات انقلاب اسلامی ایران خودکفایی در تأمین تجهیزات امنیتی و دفاعی دانست وعنوان کرد: امروز فناوری پهباد و ماهواره را در اختیار داریم و در صنایع دفاعی دریایی به کشورهای پیشرفته و برتر دنیا شانه می‌زند .

معاون رئیس جمهوررئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد : الگوی ما در دفاع مقدس و در بخش دفاعی و امنیتی امروز در اقتصاد نیز به ما کمک می‌کند که بتوانیم اقتصاد و رفاه مردم را به گونه‌ای فراهم کنیم که به جمع کشورهای سرآمد بپیوندیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بی‌نظیر طبیعی و معدنی کشور و استان کرمان، افزود: از این مزیت‌ نسبی به عنوان پیشران توسعه و پیشرفت کشور بهره می‌گیریم. پیشرفت‌های صنعت نفتی جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است و این صنعت مهم امروز به یک صنعت بومی تبدیل شده است.

منظور با بیان اینکه در بخش معدنی نیز ایران جزو محدود کشورهایی است که چنین منابعی را در اختیار دارد، تصریح کرد: در پیشرفت معادن، کرمان رتبه اول را به خود اختصاص داده و با تکمیل زنجیره ارزش، تلاش داریم زنجیره تولید را تقویت کنیم.
معاون رئیس جمهوررئیس سازمان برنامه و بودجه کشورکرمان را نمونه شاخصی از مشارکت بخش غیردولتی در توسعه و پیشرفت کشور دانست و عنوان کرد: دولت صرفاً به عنوان پشتیبان ایفای نقش می‌کند و امروز شاهد این هستیم که بالغ بر شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی و هفت هزار میلیارد تومان توسط بخش غیردولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه کرمان امروز کارگاه تولید است و در جهاد اقتصاری پیشگام است، به طرح‌های آبرسانی دولت اشاره کرد و افزود: دولت تلاش می‌کند راه‌های مواصلاتی استان به سرعت تکمیل، بهسازی و تقویت شود و تلاش داریم ترانزیت کالا را در پنج سال آینده به سه برابر افزایش دهیم. همچنین ظرفیت‌های گردشگری استان به صورت ویژه مورد توجه است.

منظور به مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان در حوزه فرهنگ، توسعه مدارس، دانشگاه‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام اشاره و بیان کرد: کرمان از کانون‌های برتر آموزش عالی است و دانشگاه‌های استان برای تربیت نسل جدید دانش‌آموختگان ظرفیت ممتازی هستند. ساخت کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، خانه‌های عالم و... در حال پیشرفت است و همزمان با توسعه اقتصادی، توسعه فرهنگی جزو اولویت‌های مهم است.

وی در پایان با بیان اینکه تلاش داریم با اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان در امسال و ۴ هزار میلیارد تومان در سال آینده مصوبات سفر رئیس جمهور به کرمان را به انجام برسانیم، گفت: در سال ۱۴۰۳، شاهد رشد و شکوفاهی بیش از پیش خواهیم بود و امیدواریم در سال آینده به رشد ۸ درصد نزدیک شویم حتماً در کشور توان رشد بالا را داریم البته باید یک هم‌افزایی بیش از گذشته شکل بگیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار