آیت الله شعبانی:

پیوند امام و امت عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

همدان-امام جمعه همدان بابیان اینکه پیوند امام و امت عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود،گفت: آنجایی که مردم با اعتقاد قلبی وارد می‌شوند، شاهد موفقیت‌ها خواهیم بود و در انقلاب اسلامی نیز حضور مردم،اعتقادی و قلبی بود.
کد خبر: ۹۵۷۴۹۷۳
|
۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
پیوند امام و امت عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امروز در دیدار استاندار و مدیران استان همدان به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر، با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر الگوی مردم محور و مردم پایه شکل گرفت، اظهار کرد: اگر شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور در دوران پهلوی مساعد بود، چگونه می‌شود اکثریت ملت برای آنکه آن نظام را سرنگون کنند، قیام کنند و شهید بدهند.

وی افزود: این قیام ملت ایران که ملتی فرهیخته و ریشه دار هستند، نشان دهنده شرایط حاد در عرصه‌های مختلف در دوران پهلوی است.

امام جمعه همدان، با تأکید بر اینکه حضرت امام(ره) نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، یادآور شد: در دهه 30 و 40 خیلی از نهضت‌ها و سازمان‌ها برای مبارزه شکل گرفت، اما هیچ کدام مورد اعتماد مردم قرار نگرفتند، اما آن کسی که توانست مردم را به میدان بیاورد و مردم به او اعتماد کردند، حضرت امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به اینکه پیوند امام و امت عامل پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: آنجایی که مردم با اعتقاد قلبی وارد می‌شوند، شاهد موفقیت‌ها خواهیم بود و لذا در انقلاب اسلامی نیز حضور مردم، حضوری اعتقادی و قلبی بود.

شعبانی با بیان اینکه حضرت امام(ره) به‌دنبال حاکمیت دینی بودند که تحقق آن به جز حضور و همراهی مردم امکان پذیر نیست، خاطرنشان کرد: اگر امیرالمومنین(ع) هم باشد اما مردم پای کار نباشد، امام علی(ع) به شهادت می‌رسد و اتفاقی در جامعه رخ نمی‌دهد و حتی حضرت موسی نیز با وجود داشتن معجزه اما برای ساقط کردن فرعون از ظرفیت همراهی مردم استفاده کرد.

وی افزود: ماندگاری انقلاب اسلامی با وجود تمام دشمنی‌ها به علت حضور و همراهی مردم است، چرا که حضور مردم امنیت ساز و برطرف کننده نقشه دشمنان است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تأکید بر اینکه اگر می‌خواهیم مشکلات بر طرف شود لازمه‌اش حضور مردم در عرصه‌های مختلف است، گفت: در مقابل مردمی که به خوبی به وظیفه خود عمل کردند و در تمام میدان‌ها حاضر بودند، مسئولان نیز وظایفی دارند که باید نسبت به انجام آن حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه تولید سرمایه اجتماعی و اعتماد سازی از وظایف مسئولان است، یادآور شد: با خدمت کردن، ساده زیستی، کنار مردم بودن، مردم داری و تلاش برای تحقق عدالت، مسئولان می‌توانند در مسیر تولید سرمایه اجتماعی حرکت کنند.

شعبانی با بیان اینکه مسئولان با وحدت در کنار هم، برای خدمت به مردم به یکدیگر کمک کنند، اظهار کرد: در کنار نقدهایی که به دولت وارد است و باید برای حل مشکلات اقتصادی تلاش دو چندانی کند، اما در مواردی که دولت خدمت رسانی کرده و اقدامات مثبتی انجام داده باید گفته که نتوانسته به خوبی آن را در سطح جامعه معرفی کند.

وی از عوامل رشد شخصیتی و معنوی مسئولان را محبت به مردم عنوان کرد و گفت: در نظام اسلامی یکی از معانی ولایت، محبت است، به بیان دیگر حکومت مبتنی بر ولایت، یعنی مبتنی بر محبت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، تصریح کرد: اگر مسئولی محبت نسبت به مردم داشته باشد، نمی‌تواند زجر مردم را ببیند و اگر کاری از دستش بر می‌آید انجام  ندهد و یا در اداره با مردم بد برخورد کند.

وی با بیان اینکه این فرصت‌ها را برای خدمت به مردم مغتنم بشماریم، اظهار کرد: این توفیق که در نظام اسلامی برای خدمت پیدا کرده‌ایم را باید قدر بدانیم و مبتنی بر محبت به مردم خدمت کنیم.

شعبانی با اشاره به اینکه خدمت در حکومت اسلامی، تنها خدمت به مردم نیست، یادآور شد: امروز عملکرد ما را به نام اسلام می‌نویسند و لذا خدمت شما به مردم، خدمت به اسلام است و اگر خدای نکرده مردم از عملکرد ما ناراضی باشند، آن خیانت به اسلام خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه توفیق خدمت همیشگی نیست و روزی تمام می‌شود، ابراز کرد: معتقد هستیم یکی از مهم‌ترین مشکلات وجود برخی ساختار‌ها و قوانین است که با اصلاح آن می‌توان شاهد گره‌گشایی از کار مردم باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات