خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی موثقی:

لازمه نزدیک شدن به عدالت حضور بیشتر مردم در عرصه‌های سیاسی است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید مردم بیشتر در عرصه‌های سیاسی حضور یابند، گفت: عدالت، جان مایه حرکت نهضت اسلامی در اوایل انقلاب بود.
کد خبر: ۹۵۷۵۸۰۰
|
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان همدان ضمن تبریک ایام دهه فجر و اعیاد مبارک ماه رجب اظهار کرد: هدف اصلی انقلاب اسلامی برقراری عدالت بود.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به عدالت نزدیک شویم باید مردم بیشتر در عرصه‌های سیاسی حضور یابند، افزود: عدالت، جان مایه حرکت نهضت اسلامی در اوایل انقلاب بود؛ اگر مردم حضور سیاسی نداشته باشند عدالت محقق نمی‌شود و بعداز ظهور هم عدالت در جامعه محقق خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه در عرصه انتخابات تلاش برای مشارکت، بیشتر است، گفت: یکی از ابزار ریاست، شرح صدر است و دستگاه قضا باید شرح صدر را در دستور کار خود قرار دهند و مراقبت کنند.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد از وظایف اصلی دستگاه قضا است، خطاب به دستگاه قضا ابراز کرد: فساد تنها رشوه و رابطه نیست بلکه فساد، بداخلاقی اداری هم هست، باید دستگاه قضا با این فساد مبارزه کند چرا که بداخلاقی اداری آسیب زاست و از این امر باید جلوگیری شود.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه قانون، ابزار تحقق عدالت است و باید عدالت و اخلاق در جامعه محقق شود، خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌ها باید برای شناسایی فساد کمک کنند؛ مبارزه با فساد با جدیت پیگیری می‌شود و بزرگ‌ترین سرمایه ما این است که مردم بتوانند گزارش فسادها را به دستگاه قضا بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات