فرمانده پایگاه فاطمیه بسیج سپاه سراوان گفت: بازی کردن نقش مهمی در رشد ذهن و جسم کودکان دارد، فراوانی و تنوع بازی های بومی محلی پذیرش مهارت‌های زندگی را تسریع کرده و ایجاد روابط اجتماعی و قانون‌پذیری را در کودکان رشد می‌دهد.
کد خبر: ۹۵۷۶۰۷۴
|
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج ازبم پشت سراوان، مرجان پرکی، فرمانده پایگاه فاطمیه حوزه عقیله بنی هاشم سپاه شهرستانی سراوان ازبرگزاری مسابقه ورزشی بومی محلی درسطح پایگاه فاطمیه خبرداد.

وی بیان کرد: ورزش های بومی، قبیله‌ای، محلی و سنتی ایرانی علاوه بر بار فرهنگی، از جذابیت و تنوع بالایی نیز برخوردار هستند.

وی گفت: بازی های بومی و محلی نمادی از آداب و رسوم و فرهنگ اجتماعی هر منطقه است.

پرکی با اشاره به این مطلب که از ویژگی های بازی های بومی محلی می‌توان به کشف استعدادها و رشد جسمانی کودکان اشاره کرد؛ ادامه داد: بازی کردن نقش مهمی در رشد ذهن و جسم کودکان دارد، فراوانی و تنوع بازی های بومی محلی پذیرش مهارت‌های زندگی را تسریع کرده و ایجاد روابط اجتماعی و قانون‌پذیری را در کودکان رشد می‌دهد.

فرمانده پایگاه فاطمیه تصریح کرد: برخی از ورزش هابه لحاظ اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در اکثر نقاط ایران مشترک هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر 150 نوع بازی سنتی در ایران وجود دارد که به مرور زمان و تغییر شیوه‌های زندگی، نسل امروز با بسیاری از آنها بیگانه است، این بازیها در دو گروه فضای باز و فضای بسته تقسیم‌بندی شده و این امکان را برای افراد مهیا می‌کرده‌اند که در هر مکان و شرایطی بتوانند از اوقات خود بهترین بهره را ببرند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار