اسماعیلی:

کارنامه دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی ملایر درخشان است

همدان-فرماندار ویژه ملایر گفت: نهضت احیای واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، صنعتی و اقتصادی در دستور کار است و کارنامه دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی ملایر درخشان است.
کد خبر: ۹۵۷۶۶۱۷
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
کارنامه دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی ملایر درخشان است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سلمان اسماعیلی در آئین بهره‌برداری از یک واحد مرغداری گوشتی در بخش سامن ملایر با بیان اینکه طی یکسال گذشته هشت واحد مرغداری در این شهرستان احیا یا تحداث و راه اندازی شد که تاثیر قتبل توجهی در حوزه اشتغال و تامین امنیت غذایی منطقه دارد، اظهار کرد: نهضت احیای واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلفی همچون کشاورزی، صنعتی و اقتصادی در دستور کار است و کارنامه دولت سیزدهم در احیای واحدهای تولیدی ملایر درخشان است.

وی با اشاره به سهم عمده ملایر در تولید گوشت سفید در استان، افزود: در واحد مرغداری که امروز فاز دوم آن با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و در مجموع با ۴۳ هزار قطعه به بهره‌برداری رسید، قادر به تولید ۲۰ درصد مرغ شهرستان و هفت درصد تولید استان همدان است.

فرماندار ویژه ملایر ادامه داد: فاز نخست این واحد با ظرفیت ۲۳ هزار قطعه در هفته دولت امسال به بهره‌برداری رسید که در کنار دیگر واحدهای فعال آن در سایر نقاط شهرستان، ظرفیت تولید بالایی در تولید مرغ گوشتی استان دارد.

وی با بیان اینکه ملایر جایگاه ویژه‌ای در میزان تولیدات محصولات بخش کشاورزی در استان همدان دارد، گفت: این حجم از تولید مرغ گوشتی توسط یک سرمایه‌گذار نشان دهنده این است که می‌توانیم در همین شهرستان و استان کارهای بزرگ انجام دهیم.

* احداث و احیای ۸ واحد مرغداری طی یکسال گذشته

مدیر جهاد کشاورزی ملایر نیز بیان کرد: فاز دوم مرغداری گوشتی «عباس سیاوشی» در حسین‌آباد ناظم بخش سامن با ظرفیت ۲۰ هزار قطعه و سرمایه‌گذاری ۸۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که در مجموع این واحد ظرفیت تولید ۴۳ هزار قطعه مرغ را در سال دارد.

یوسف کاکاوند افزود: با احداث و احیای هشت واحد مرغداری طی یکسال گذشته، میزان تولید در این شهرستان از ۲۰۰ هزار قطعه در سال گذشته به بیش از ۳۰۰ هزار قطعه در سال‌جاری افزایش یافت.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید مرغ در این شهرستان سالانه یک میلیون و ۲۷ هزار و ۳۰۰ قطعه است که ملایر ۱۰ درصد میزان تولید مرغ استان همدان را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه طی یکماه گذشته تا ۳۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد، افزود: مرغداری حسین‌آباد ناظم با ۴۳ هزار قطعه یکی از واحدهای فعال این شهرستان است که سهم بسیار خوبی در تولید مرغ استان و شهرستان دارد.

وی گفت: در دهه فجر امسال ۲ واحد مرغداری گوشتی در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۰۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که برای ۱۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

کاکاوند یادآور شد: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، ۱۴ طرح جهاد کشاورزی با اعتبار یک‌هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال اعتبار در این شهرستان بهره‌برداری می‌شود که از این تعداد، چهار طرح عمرانی در حوزه آب و خاک با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال و ۴۵۳ میلیون ریال و ۱۰ طرح در سایر بخش‌ها با اعتبار بیش از یک‌هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: با به ثمر نشستن ۱۴ طرح و پروژه جهاد کشاورزی ملایر، برای ۱۷۸ نفر اشتغال ایجاد شده که از این تعداد ۱۲ نفر در بخش طرح های عمرانی و ۱۶۶ نفر در دیگر طرح های کشاورزی مشغول به کار می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات