نشست جهاد تبیین باعنوان آرمانها ودستاورد های انقلاب اسلامی،در هنرستان دخترانه رازی باباحیدر برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۹۲۱
|
۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛ مسئول دفترنمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فارسان، باگرامیداشت ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: ایام الله دهه مبارک فجر فرصتی مغتنم برای بیان دستاوردهای بزرگ ایران اسلامی است.

حجت الاسلام جواد ناصری، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای اقتصادی مانند حفظ ذخایر زیر زمینی و جلوگیری از غارت آنها‏ توسط بیگانگان و استثمارگران، جلوگیری از اسراف و تبذیر و سوءاستفاده از بیت‏المال توسط خاندان شاهنشاهی، توجه به روستاها و برخوردار کردن آن‏ها از امکانات مختلف، نوسازی و تقویت امکانات زیست شهری مانند گاز رسانی ،... تقویت زیربنا های توسعه مانند تربیت نیروی انسانی ماهر، انرژی، سدسازی، توسعه ارتباطات و راه ها و بنادر، تقویت و گسترش مراکز آموزشی در تمام سطوح و سعی در راستای خود اتکایی را در پی داشته است.

ناصری، آرمان ها را اهداف سلبی و ایجاد کننده انقلاب دانست و اظهار کرد: آرمان ها، همان اهداف سلبی و ایجابی انقلابند که مردم به منظور دست‏یابی به آن ها علیه رژیم پهلوی شوریده و تا سرنگونی آن از پای ننشستند. دست‏آوردهای انقلاب نیز آرمان هایی هستند که تحقق یافته‏اند.

وی، با اشاره بر مهم ترین دستاور سیاسی اضافه کرد: براندازی حکومت شاهنشاهی و رفع ستم از ملت ایران؛ شاه می‏کوشید با تکیه بر پول نفت، ارتش ۷۰۰ هزار نفری، دستگاه  های امنیتی ؛همانند ساواک و بهره‏مندی از حمایت بی‏دریغ بیگانگان بالأخص آمریکا، حاکمیت رژیم را مقتدر نشان دهد و تصور تزلزل و سقوط آن را از اذهان بزداید. درعین حال اراده ی الهی بر آن قرار گرفت که مردم کوچه و بازار بدون آن‏که به سلاح‏های مدرن مسلح باشند،با تکیه به قوانین الهی و اسلامی و پیروی از روحانیت معظم و تحت فرامین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) به سلطه رژیم شاهنشاهی بر کشور پایان دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه درناحیه در سپاه فارسان؛ افزود: باید گفت انقلاب اسلامی ایران، به رغم همانندی با برخی دیگر از انقلابات، شناختی درخور اهداف و فلسفه ی وجودی خویش را می طلبد. به سخنی دیگر، آگاهی از نقش انقلاب در سرنگونی رژیمی خودكامه و جایگزینی نظامی عادلانه، كه مفهومی به جز یك دگرگونی اجتماعی به همراه ندارد، ما را از شناخت انقلاب اسلامی بی نیاز نمی سازد. اگرچه انقلاب اسلامی در بردارنده اهداف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی خاص بود اما باید گفت پرداختن به امور اجتماعی و فرهنگی از مهمترین و در اولویت ترین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی محسوب می شود.

حجت الاسلام ناصری، در پایان به اهمیت برگزاری انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری لازم است تا در این رویداد سیاسی مشارکت حد اکثری و آگاهانه داشته باشیم.

ارسال نظرات