خبرهای داغ:
یک مسئول وزارت علوم:

افزایش بهره‌وری در تولید با کمک فرآیندهای دانش‌بنیان امکان‌پذیر است

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: افزایش بهره‌وری از تولید و صنعت تنها با کمک فرآیند‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با دانشگاه‌ها امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۹۵۷۷۱۹۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان حمیدرضا فلاح مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان در سومین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی مواد، متالوژی و معدن در محل اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان بیان کرد: صنعت فولاد و معدن از ظرفیت‌های اقتصادی خوزستان است و این استان رتبه سوم تولید محصولات فولادی در کشور را دارد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال افزایش بهره‌وری در بخش تولید بود افزود: حوزه صنعت از گسترش روابط با حوزه دانشگاه به منظور تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید استقبال می‌کند و این همایش کمک زیادی در تدوین طرح‌های قابل سرمایه گذاری در این بخش می‌کند.

فلاح ادامه تصریح کرد: افزایش بهره‌وری از معادن کانی غیرفلزی استان به دلیل محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل صمت خوزستان با اشاره به ظرفیت خوب استان در حوزه معادن کانی‌های غیرفلزی گفت: اکتشاف پهنه‌های معدنی در حوزه کانی‌های فلزی در استان امکان‌پذیر نیست اما کد اکتشافی برای شناسایی پهنه‌های معدنی کانی‌های غیرفلزی در استان گرفته شده است.

وی اضافه کرد: این معادن بیشتر در شمال خوزستان قرار دارند که مطالعات آن در حال انجام است.

ناترازی مصرف انرژی به بخش تولید و صنعت آسیب‌های جدی وارد می‌کند

فلاح با ابراز گله‌مندی از ناترازی مصرف انرژی در کشور و استان و اثر منفی آن بر تولید بیان کرد: بیشترمصرف انرژی به سمت مصارف خانگی هدایت می‌شود و در بیشتر موارد، تولیدکنندگان برای مصرف انرژی با مشکل مواجه هستند.

مدیر کل صمت خوزستان اظهار کرد: تولید و صنعت باید در اولویت مصرف انرژی باشند و صرفه‌جویی مصرف انرژی خانگی بیش از این فرهنگ‌سازی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها