رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اجلاسیه شهدای شهرستان فارسان؛
سردار سلیمانی در اجلاسیه شهدای فارسان گفت: اکنون زمان افول تمدن غرب فرا رسیده است و این را همه به وضوح می بینند و همه این تحولات ناشی از انقلاب اسلامی ایران است.
کد خبر: ۹۵۷۷۲۳۷
|
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ در هفتمین روز از دهه مبارک فجر و در ادامه اجلاسیه سرداران فرماندهان و شهدای شهرستان فارسان، همایش رزمندگان، ایثارگران، پیشکسوتان بسیجی دوران دفاع مقدس و گرامیداشت عملیات والفجر ۸ در مصلی امام حسین علیه السلام شهر فارسان برگزار شد.

سردار حاج غلامرضا سلیمانی در جمع رزمندگان شهرستان فارسان گفت: انقلاب اسلامی ما مرکز تحول در جهان بود. ما به دلایل مختلف و روزمرگی‌های همیشگی ممکن است خیلی به این مسئله توجه نکنیم که مرکز تحول بودن انقلاب ما چه تاثیری بر ما دارد. اگر یک نمونه از نقاط تحولی تاریخ را مثال بزنیم، انقلاب فرانسه بود که از دل این انقلاب تفکراتی به وجود آمد که جهان را به دو بخش غرب و شرق عالم تقسیم کرد شاید اگر آن روز به ما می‌گفتند که انقلاب اسلامی ما میتواند منشأ یک تحول عظیم در جهان شود و مسیر تاریخ را عوض کند خودمان هم باور نمی‌کردیم اما امروز می‌بینیم که انقلاب ما منشا تحولی عظیم‌تر از انقلاب فرانسه شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، در ادامه عنوان کرد: آمریکا از تاریخ ۲۵۰ ساله خودش ۲۴۰ سال را درحال جنگ بوده و هیچ افتخاری در این جنگ‌ها نبوده است جز غارت منابع دیگران و کشتن ملت‌ها. آمریکایی‌ها حتی به بومیان خود آمریکا نیز رحم نکردند من نمی‌دانم این تمدن مادی آنها چه دستاورد و افتخاری داشته است آخرین دستاورد این تمدن آمریکایی همین قتل عام مردم مظلوم غزه است که هر روز داریم می‌بینیم و این مسیری است که این تمدن برای ما ترسیم کرد مسیر قطع اتصال انسان با خداوند.

وی گفت: تمدن آمریکایی‌ها می گوید که انسان خودش اصل است و دین افیون توده‌هاست اما انقلاب اسلامی ما این مسیر را عوض کرد و گفت بشر نیاز به دین و هدایت دارد و اگر بشر خودش را قدرت مطلق ببیند مرتکب جنایت می‌شود اکنون زمان افول تمدن غرب فرا رسیده است و این را همه به وضوح می بینند و همه این تحولات ناشی از انقلاب اسلامی ماست.

وی، در ادامه عنوان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب ما ساقط شدن رژیم سلطنتی در ایران است که سابقه چند هزار ساله داشته همیشه سلطنت مثل یک ارث از پدر به پسر می‌رسید، اما انقلاب ما باعث تحول در نوع اداره کشور شد انقلاب ما به رهبری امام راحل  توانست این سنت را ملغی کند در حالی که حتی امروز هم در بسیاری از کشورهای مدعی تمدن در غرب نیز مثل انگلستان، فرانسه، هلند و دانمارک ... حتی کشورهای منطقه مثل عربستان بینیم که این سنت غلط سلطنت ادامه دارد. تازه بدتر از همه اینکه رژیم پهلوی بر خلاف سایر سلطنت‌های تاریخ که با زور شمشیر آمدند با کمک خارجی‌ها یعنی انگلیسی‌ها آمد راس کار، رژیم پهلوی در دوران حکومتش تمام قیام‌های ملی‌خواهی را مثل قیام میرزا کوچک خان، قیام رئیس علی دلواری،قیام پسیانی و همه قیام هایی که بر علیه خارجی ها بودند را سرکوب کرد و بسیاری از سران قبایل و طوایف را اعدام و تبعید کرد و آشیانه بسیاری از مردم را به هم زد.

سردار سلیمانی، در ادامه عنوان کرد: رضا خان از همان ابتدا یک نظامی بود لذا یک ارتش جوان و تازه نفس ۱۲۵ هزار نفری تشکیل داد اما وقتی متفقین از شمال و جنوب به ایران حمله کردند رضاخان به جای مقاومت به ارتش دستور تسلیم داد و پسرش جانشین او شد، رضا خان ملت را در بزنگاه‌ها تنها گذاشت و تهران اشغال شد و زیر چکمه اجنبی‌ها افتاد، حال شما مقایسه کنید با جنگ ۸ ساله خودمان در حالی که او آماده بود و ما غافلگیر شدیم. اینجا عنصر رهبری خود را نشان می‌دهد و می‌فهمیم که چگونه رهبر سرنوشت یک ملت را رقم می‌زند.

یادگارسالهای دفاع مقدس، ادامه داد: پسر رضا خان هم از او حقیرتر، به او حتی اجازه نمی‌دادند از ایستگاه استراق سمع آمریکایی‌ها در نوشهر دیدن کند راهش ندادند و با خدم و حشم با خفت و خواری برگشت در خاطرات بخوانید شاه می‌گوید خاک بر سر شاه این مملکت، آمریکایی‌ها چند اسکادران از نیروی هوایی کشور را به ویتنام فرستادند اما شاه خبر نداشت.در آن زمان همه چیز دست آمریکایی‌ها بود خودشان وزیر و وکیل می‌آوردند و مهره میچیدند از بودجه مملکت ما می‌گرفتند، برای خودمان برای کشور ما برنامه می‌نوشتند.

وی گفت: انقلاب ما این چنین رژیمی را سرنگون کرد ما اکنون مشکلات زیاد داریم، مشکلات معیشتی داریم، گرانی داریم، اما در کشور ما همه چیز با رای و انتخاب مردم است در حالی که در کشورهای مدعی دموکراسی حتی خود آمریکا هم اگر ببینید مردم اینگونه نقش ندارند و رای های الکترال تعیین کننده هستند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، افزود: مشکلاتی که ما امروز در کشور می‌بینیم به این خاطر است که ما مسئولین در برخی از جاها به رهنمودهای امامین انقلاب توجه نکردیم مثلاً در مسئله بانک‌ها دقیقاً همین اتفاق افتاد اما ببینید با این وجود رهبر معظم حتی با وجود اینکه در حیطه وظایفش نیست اما باز هم پیگیر مشکلات مردم است. ما اگر یک دوربین روی کشورمان بگذاریم و از بالا کشور را ببینیم خواهید دید که از اول انقلاب، کشور ما رو به جلو حرکت کرده و هیچگاه عقبگرد نداشتیم دشمن می‌خواهد این روند را متوقف کند زیرا اینگونه انقلاب ما کشور ما الگوی سایر کشورها خواهد شد و دیگر هیچ کشوری زیر بار ظلم و استعمار نخواهد رفت.

سردار سلیمانی در پایان گفت: انتخابات یک حق است هرکس می‌گوید رای نمی‌دهم در واقع حق خودش را ضایع کرده و به خودش ظلم کرده است ما همه وظیفه داریم انتخابات را با شکوه و پرشور برگزار کنیم باید دعوت چهره به چهره را در دستور کار خود قرار دهیم چرا که ایران قوی با تمرکز بر تولید قدرت نرم تحقق می یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار