رئیس دانشگاه یاسوج گفت : آینده ای که برای پذیریش دانشجو ترسیم کرده ایم این است که به سمت طرح بورسیه صنعتی پیش برویم و با همکاری بنیاد نخبگان و صنعت دانشجویان با شرایط خاص را جذب کنیم .
کد خبر: ۹۵۷۸۰۵۸
|
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج، بهادر کرمی امروز در نشست با اصحاب رسانه افزود: ۱۱ اسفند در نامه ای کاندیدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را برای حضور در دانشگاه یاسوج دعوت کردیم چون اعتقاد داریم دانشگاه محل جمع آوری عقاید، افکار و سلیقه های گوناگون سیاسی است و از سراسر کشور در دانشگاه حضور دارند و می توانند نامزدها را کمک کنند.

 وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج از نظر سیاسی کاملا مستقل و هیچ دیدگاه، جریان و جناحی در آن تصمیم گیر نیست.

کرمی افزود: در دانشگاه یاسوج ساختار و هیئت علمی تصمیم گیرنده هستند و از تمام سلایق و گروه های سیاسی برای شرکت در مناظره های انتخاباتی دانشگاه دعوت می کنیم.

وی افزود: مجدد از طریق رسانه ها نامزدها را برای حضور در دانشگاه دعوت می کنم تا در جمع دانشجویان و نخبگان حضور پیدا کنند و  از نامزدها گلایه داریم زیرا تا الان فقط،دکتر خرامین که خود از چهره های دانشگاهی است دعوت ما را پذیرفته اند.
رئیس دانشگاه یاسوج گفت: نیم سال دوم  تحصیلی دانشگاه یاسوج از امروز شروع شده و دانشجویان می توانند در این جلسات که با حضور نامزدها برگزار می شود شرکت کنند.
کرمی افزود: از طرف وزارت علوم نیز ماموریت داریم که در حوزه انتخابات زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم زیرا مشارکت بالا در انتخابات موجب تقویت نظام، اقتدار و عزت کشور می شود و از سوی دیگر دشمن به دنبال این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند.
وی گزارشی مختصر از اقدامات دانشگاه یاسوج ارایه داد و گفت ؛ قبل از انقلاب اسلامی در استان هیچ گونه فعالیتی در سطح آموزش عالی نداشتیم و امروز هر آنچه داریم به برکت انقلاب اسلامی است.
کرمی بیان کرد: دانشگاه های استان و مراکز غیرانتفاعی همه مراکز آموزش عالی و ثمره انقلاب اسلامی هستند و در مقاطع کارشناسی تا دکتر دانشجو می پذیرند.
وی ادامه داد این مجموعه باعث می شود استان ما که قبل از انقلاب محروم بود در حوزه آموزش عالی جزو مراکز علمی باشد و دانشگاه یاسوج نیز جزو دانشگاه های برتر ملی و بین المللی قرار گیرد.
رئیس دانشگاه یاسوج ابراز داشت: در زمینه های امروزی که ماموریت دانشگاه است فعالیت هایی را آغاز کردیم که آمایش آموزش عالی از جمله این برنامه هاست.

وی بابیان اینکه دانشگاه یاسوج ریاست شورای هیئت اندیشه ورز شورای انقلاب فرهنگی را برعهده دارد، گفت: افزایش بهره وری نیز اقداماتی را شروع کرده ایم تا منابع مالی، انسانی و امکاناتی بهترین عملکرد را داشته باشد.
کرمی افزود: جزو ۲۳ دانشگاهی بودیم که در سفر مشهد برای پذیرش دانشجویان عراقی تفاهم نامه منعقد کردیم و نمایندگی کنسولی برای ویزای دانشجویان راه اندازی کردیم.

این مسئول بیان کرد: در حوزه پژوهش هزینه ها را بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش دادیم و در زمان بدست گرفتن دانشگاه یاسوج توسط بنده، پژوهشگر پسادکترا یک نفر بود و الان ۱۶ نفر هستند و تعداد مجلات علمی و دانشگاهی به حد قابل قبولی رسیده است.
وی ابراز داشت: در حوزه پژوهانه برای اولین بار کارت گرنت صادر کردیم و هزینه ها را به حساب اعضای هیت علمی واریز می کنیم تا کارهای تحقیقاتی را به خوبی انجام دهند.
کرمی گفت: در حوزه آموزش، بکارگیری نخبگان وظیفه، پایان نامه های استاد محور و دیگر برنامه ها را در این حوزه اجرایی کرده ایم.
کرمی تصریح کرد: آینده ای که برای پذیریش دانشجو ترسیم کرده ایم این است که به سمت طرح بورسیه صنعتی پیش برویم و با همکاری بنیاد نخبگان و صنعت دانشجویان با شرایط خاص را جذب کنیم.
رئیس دانشگاه یاسوج افزود: قرار است تا دو ماه آینده از طرف وزارت علوم طرحی به دولت داده شود که ارتباط دانشگاه و صنعت به معنای واقعی اجرایی شود.
وی گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یاسوج جزو آزمایشگاه های برتر کشور است و دستگاه های هایتک نیز در این آزمایشگاه راه اندازی خواهد شد.
کرمی بیان کرد: در حوزه دانشجویی فرهنگی صددرصد دانشجویان در خوابگاه اسکان داده شده اند و تابستان امسال تمامی خوابگاه بهسازی و رنگ امیزی شدند.
وی گفت: در حوزه دانشجویی امکانات فرهنگی ویژه ای برای دانشجویان فراهم شد و چندین سالن چند منظوره در اختیار دانشجویان قرار گرفته و استخر و دیگر فضاهای ورزشی دانشگاه به مرحله قابل قبول رسیده و آماده برگزاری المپیاد های ورزشی در حوزه ورزش های آبی، فوتسال، رزمی،کشتی، تیراندازی، تنیس، ولیبال و میزبانی از سراسر کشور باشیم.
کرمی گفت: در حوزه فرهنگی جزو چهار دانشگاه برتر کشور هستیم و همواره از سوی وزارت علوم مورد تقدیر قرار می گیریم.
این مسئول ابراز داشت: در بحث اغتشاشات، کارامدی نظام، دیپلماسی بین المللی و ،... کرسی های آزاد اندیشی و ترویجی زیادی در دانشگاه یاسوج برگزار کرده ایم.
بوی گفت: بودجه فرهنگی دانشگاه تا پایان سال از سه درصد عبور خواهد کرد و به ۵ درصد می رسد.
کرمی گفت: در سفر اول ریاست جمهوری به استان ۸۰ میلیارد تومان و در سفر دور دوم ۲۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه و پروژه ساختمان فنی مهندسی دریافت کردیم.

وی بیان کرد: در حوزه عمرانی پروژهای ناتمامی داشتیم که در دولت سیزدهم جز یک مورد همگی تکمیل و به پایان رسید.

کرمی گفت: عملیات مقبره شهید گمنام دانشگاه در حال اتمام است و سلف سرویس دچار تغییرات اساسی شد.
وی با بیان اینکه ساختمان مربوط به ورزش های رزمی و اداره تربیت بدنی دانشگاه به پایان رسید، افزود: سردرب دانشگاه تکمیل و عملیات خوابگاه های متاهلی در دانشگاه با احداث ۶۴ واحد آغاز شده است .
کرمی گفت: مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه در مسیر ورودی دانشگاه در حال ساخت است و برای برگزاری کارگاه ها و سمینارها و اسکان میهمانان مشکلی نخواهیم داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار