معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از افزایش صادرات آبزیان از استان سیستان و بلوچستان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۸۴۲۶
|
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج زاهدان، دکتر " مسعود اصغری " معاون سلامت اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات آبزیان از استان سیستان و بلوچستان در سال جاری میزان بیش از 4 هزار کیلوگرم بوده که این محصولات به کشورهای چین، عراق، مالزی، پاکستان، تایلند، ویتنام، کویت، قطر، امارات، روسیه، ترکیه، عمان و گرجستان صادر شده است.


دکتر مسعود اصغری تصریح داد: اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور بر فرآورده‌های خام دامی صادراتی علاوه بر تضمین سلامت و کیفیت آن‌ها باعث بازار پسندی و افزایش تقاضای آنها در صادرات به سایر کشورها شده است.


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ادامه داد: با توجه به برنامه‌های توسعه سواحل مکران و وجود ظرفیت آبزی‌پروری قابل توجه و شرایط آب و هوایی این استان، بستر مناسبی برای پرورش آبزیان وجود دارد که امید است این میزان در سال‌های آینده افزایش چشمگیری داشته باشد.


وی افزود: سرمایه گذاری بر پایه اقتصاد دریا محور و افزایش تولیدات آبزیان در استان باعث توسعه صادرات غیرنفتی و نقش آفرینی مستقیم سیستان و بلوچستان در بازارهای منطقه از طریق صادرات کالاهای بازار پسند و دارای استانداردهای بین‌المللی خواهد شد که بدنبال آن شاهد افزایش اشتغال و رفاه عمومی مردم استان خواهیم بود.

ارسال نظرات