همزمان با اعیاد شعبانیه هیئت صلح یاران سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام راه اندازی شد.
کد خبر: ۹۵۷۹۲۶۰
|
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، هیئت صلح یاران سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام در روز ولادت امام حسین ع و مصادف با روز پاسدار تشکیل شد. 

 

 سرهنگ پاسدار منوچهر ملکی رئیس سازمان حقوقدانان استان ایلام هیئت صلح یاران سازمان در راستای ترویج فرهنگ حسنه صلح و سازش و بااستفاده از ظرفیت خیرین ،بزرگان ،معتمدین و ریش سفیدان و با همت سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام در سطح استان راه اندازی شد.

 

 ملکی هدف از تشکیل این هیئت را کمک به دستگاه قضایی در راستای کاهش حجم ورودی پرونده ها و ترویج فرهنگ حسنه صلح و سازش ، اجرای عدالت ،کاهش هزینه های دادرسی دانست.

 

 رییس سازمان بسیج حقوقدانان استان ایلام با اشاره به آیات و روایات معصومین علیهم السلام به اهمیت صلح و سازش گفت: جنگ هدیه الهی نیست ولی صلح ودیعه خداوند است صلح یعنی احترام ،قانون ،هدیه خداوند به انسان ،وما اگر بخواهیم اسلام را به جهان صادر کنیم باید جامعه ای عاری از اختلاف و درگیری داشته باشیم.

 وی درادامه گفت:در کنار رفتارهای علمی مثبت صلح وسازش را افزایش دهیم، اسلام دین صلح وسازش و حقوق بشر است دینی کامل و پیام آور صفا و صمیمیت است.

 

ملکی افزود: در صلح وسازی دوطرف از صلح بهره من می شوند واین نیست که رای به نفع یکی صادر شود خود این موضوع یعنی اجرای عدالت و آن چیزیست که هدف انبیاء و اولیاء الهی و امامین انقلاب بوده است.

رییس بسیج حقوقدانان استان عنوان کرد: هدف از صلح مصلحت گرایی نیست خود صلح مصلحت است و این یعنی احترام عمیق به حقوق واقعی بشر. 

 

 سرهنگ نصرالهی معاون هماهنگ کننده سپاه استان با اشاره به اهمیت و جایگاه صلح در استان پرداخت و گفت: هر قدمی که در این مسیر برداشته می شود عبادت است. 

 

و ی در راستای فرهنگ سازی صلح وسازش در استان نیز یک پیشنهاد داشت وگفت: در کنار این عزیزان ، جوانان ،دانش آموزان ، دانشجویان راهم در این کار وارد کنید تا با آداب صلح و سازش آگاه شوند و در آینده جایگزین پیشکسوتان گردند.

 

 در پایان تعدادی از اعضای هیئت دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات