خبرهای داغ:
سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین، در عرصه های مختلف خدمت رسانی توانسته ظرفیت های مناسبی برای محرومیت زدایی و آبادانی در استان قزوین فراهم نماید و امروز در گام دوم انقلاب، مهمترین اقدام جهادگران ترویج و گسترش گفتمان جهادی در جامعه است.
کد خبر: ۹۵۷۹۳۴۰
|
۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷

قزوین_ به گزارش بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد، برای ایفای نقش خود در نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن با داشتن پشتوانه عظیم الهی و مکتبی و همچنین نیروی انسانی مخلص، فداکار و آگاه، انقلاب را همچون دژی نفوذناپذیر ساخته است. وظایف این نهاد انقلابی در اولین اطلاعیه شورای فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۵۸، در عرصه های مختلف دفاعی و امنیتی همچون کمک به اجرای امور انتظامی، امنیتی و کنترل تعقیب و دستگیری عناصر ضدانقلاب؛ دفاع در برابر حملات و اشغال‌گری‌های عوامل یا قوای بیگانه در داخل کشور و نیز عرصه های سازندگی و کمک به پیشبرد طرح‌های عمرانی ذکر شده است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بعد از پایان جنگ تحمیلی علاوه بر فعالیت‌ها و مأموریت‌های رزمی، دفاعی و آموزشی، با تشکیل قرارگاه فرماندهی بازسازی خاتم‌الانبیاء، در عرصه سازندگی شرکت فعال دارد. اینک سپاه پاسداران در راه آبادانی و عظمت کشور اسلامی ایران، تمام تلاش خویش را به کار گرفته است تا در این میدان مقدس حضوری فعال و سازنده داشته باشد. امروزه در فعالیت‌هایی از قبیل سدسازی، راه‌سازی، کشاورزی، دامداری، طرح‌های آب‌رسانی و گازرسانی و احداث واحدهای مسکونی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نقشی فعال و پرثمر دارد.

محرومیت‌زدایی اولین ورود عمرانی سپاه

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای مأموریت‌های محوله مبنی بر پاسداری از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن، وظیفه خود می‌داند که ساخت و توسعه و عمران کشور را با همکاری مردم انجام دهد و با حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی در اوایل انقلاب و همچنین حضور فعال در دوران دفاع مقدس، خدمات سپاه و نقش موفق و تأثیرگذار این نهاد انقلابی در پیروزی‌های جنگ برای مردم و مسئولان کاملاً ملموس و به اثبات رسیده بود، در دوران پس از جنگ نیز می‌بایست این قابلیت‌ها به نحوی مورد استفاده قرار گیرد و میزان تأثیرگذاری سپاه در صحنه‌های داخلی و خارجی نشان داده شود، مشارکت و همکاری با دولت در امر عملیات مردم‌یاری، بازسازی و سازندگی یکی از عرصه‌ها برای حفظ این وضعیت محسوب می‌شود.

بسیج سازندگی یکی از عرصه های خدمت سپاه پاسداران است که نقش بسیار پررنگی در محرومیت زدایی و رونق و آبادانی شهر و به ویژه روستاها داشته است. سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین نیز بنا به ماموریت های تعریف شده، خدمات گسترده‌ای را در عرصه های مختلف ابادانی عمرانی، محرومیت زدایی، پل سازی، راه سازی، نهضت آبرسانی، اقتصاد مقاومتی، عرصه های حمایتی و اشتغالزایی و سایر عرصه ها ارائه داده است.

بسیج سازندگی پیشرو در اجرای نهضت آبرسانی به روستاها

همزمان با چهل و پنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان بسیج سازندگی استان قزوین اقدام به بهره برداری از پروژه های مختلف عمرانی و آبادانی، اقتصاد مقاومتی کرد که در همین راستا سرهنگ مهدی صادقپور مسوول سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در حاشیه بازدید و بهره برداری از پروژه های بسیج سازندگی استان در ایام الله دهه فجر با اشاره به نهضت آبرسانی بعنوان یکی از عرصه های مهم خدمت رسانی بسیج سازندگی بیان کرد: در این اقدام مهم ملی که با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته، آب شرب بهداشتی از طریق لوله گذاری به مناطق روستایی منتقل می شود که مرحله اول این پروژه با ۶۰ درصد پیشرفت به پایان رسیده و در مرحله دوم انعقاد قرارداد برای آبرسانی به ۱۴۰ روستا پیش بینی شده است.

این اقدام مهم، مشکل آب شرب مناطق روستایی را به طور کامل برطرف می کند و ولی نعمتان ما در روستاهای مناطق الموت، طارم سفلی و قاقازان از نعمت آب شرب بهداشتی و سالم بهره مند می شوند و این بخشی از عرصه های خدمت سپاه پاسداران است.

سرهنگ صادقپور در ادامه با اشاره به مشکلات عدیده روستاییان در بحث راه روستایی عنوان کرد: مشکلات بیشماری در این زمینه وجود داشت که عدم دسترسی روستاییان به مراکز شهری، درمانی، رفاهی و درمانی بخشی از این مشکلات است. سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین در راستای اجرای رسالت خود در حوزه رفع مشکلات مردم در حوزه عمرانی وارد این عرصه شده و در همین راستا، طرح بزرگ راه روستایی به طول ۱۶۸ کیلومتر در مرحله انعقاد قرارداد و برنامه ریزی مقدمات شروع کار می باشد..

در ادامه این گفتگو سرهنگ صادقپور با اشاره به عرصه های حمایتی بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در سال جاری طرح های حمایتی زیادی در قالب بهره برداری و راه اندازی کارگاه های خیاطی، قالی بافی، تولید کفش، تولید محصولات و فرآورده های لبنی و گوشتی از سوی بسیج سازندگی استان اجرا شده که با راه اندازی این واحدها و کارگاه ها، اشتغالزایی برای مردم مناطق مختلف به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

پروژه های دهه فجر از واحد کوچک میوه خشک کنی تا تولید محصولات بهداشتی 

وی افزود: در ایام الله دهه فجر افتتاح دو واحد اقتصاد مقاومتی شامل کارخانه شکلات سازی و اشتغالزایی ۳۰ نفر به صورت مستقیم و نیز یک واحد خانگی تولیدی میوه خشک کنی به صورت خانوادگی، یک واحد تولید دستمال کاغذی افتتاح شد. همچنین یکی از این طرح ها، راه اندازی کارگاه خیاطی بانوان در شهر صنعتی لیا می باشد که طی این اقدام برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی شده که این امر در کاهش آسیب های اجتماعی نیز بسیار موثر است.

اجرای پویش مردمی کاشت نهال 

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان قزوین که با حضور فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) برگزار شد، یادآور شد: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت سه درخت توسط هر ایرانی از ظرفیت گروه های جهادی پایگاه های مقاومت بسیج و کانون های اقشار تخصصی بسیج برای طرح پویش مردمی کاشت درخت که در سراسر استان قزوین اجرا می شود، استفاده می‌شود.

مسوول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین اضافه کرد: همرمان با ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در ۲۴ بهمن ماه و ولادت امام زمان (عج) و نیمه شعبان نیز در دوم اسفند ماه دو رزمایش بزرگ درختکاری توسط گروه های جهادی در سطح استان برگزار می‌شود.

مهمترین اقدام جهادگران ترویج و گسترش گفتمان جهادی در جامعه است

سرهنگ صادق پور مطالبه گری و ارائه راهکار مناسب برای رفع مشکلات مردم را یکی از وظایف مهم گروه های جهادی ذکر کرد و گفت: مهمترین اقدام جهادگران ترویج و گسترش گفتمان جهادی در جامعه بوده و رسالت اصلی مجمع جهادگران استانی سیاست گذاری و هدایت گروه‌های جهادی جهت ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های جهادی برای بهره گیری تمام مردم استان از خدمت و فعالیت‌های جهادی می‌باشد.

اجرای ۲۱ طرح آب روستایی در بخش کشاورزی 

رییس‌ سازمان بسیج سازندگی سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با بیان اینکه طرح آبخیز تا جالیز در مرحله انعقاد قرارداد قرار دارد، اذعان کرد: از سوی بسیج سازندگی استان قزوین در زمینه عمرانی۳۰ طرح آب شرب روستایی، ۱۰ طرح راه روستایی، پل، محوطه پایگاه هااحداث ۲۰۶ باب مسکن، تعمیر و مرمت ۶۹۲ باب مسکن، طرح‌های زیرساختی، عام المنفعه، زود بازده و ۲۱ طرح آب کشاورزی اجرا و ۹۲ طرح احداث و مرمت شده است.

گام های بلند سازندگی، ره آورد خدمت بی منت جهادگران بسیج سازندگی 

به گزارش بسیج، سپاه پاسداران در عمل به ماموریت های خود در عرصه های مختلف خدمت و امنیت، به خوبی توانسته گام های بلندی را بردارد که این گام های بلند و استوار، بخش بزرگی از مشکلات جامعه را کاهش داده است. بسیج سازندگی سپاه پاسداران، به تنهایی مصداق بارز این جمله است و هر کجا که نیاز جامعه به ارائه خدمت در عرصه های عمران و آبادانی و محرومیت زدایی بوده، جهادگران بسیج سازندگی بی وقفه و به صورت شبانه روزی بدون چشم داشتی در بدترین شرایط آب و هوایی، آماده خدمت به مردم عزیز و رفع مشکلات آنها بوده اند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها