«محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران درهمایش مدیران بانک‌های استان: اپیروزی انقلاب اسلامی اسلام تولد دوباره یافت و امروز انقلاب اسلامی مایه امید و الهام بخش برای همه آزادگان جهان شد
کد خبر: ۹۵۷۹۷۶۲
|
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران؛ سرهنگ پاسدار «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش مدیران بانک‌های استان که در بانک صادرات برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ثمره مجاهدت‌های امام و یارانش است، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی اسلام تولد دوباره یافت و امروز انقلاب اسلامی مایه امید و الهام بخش برای همه آزادگان جهان شد.

وی افزود: مسیر عزت بخشی انقلاب اسلامی با تلاش و مجاهدت دوستداران انقلاب اسلامی عزتمندانه در طول ۴۵ سال طی شد و انقلاب با قوت و عزت و مقتدرانه مسیر عزتمندانه خود را که مسیر سعادت مردم و مسلمانان است دنبال می‌کند.

این مسئول با گرامیداشت سالروز عملیات والفجر هشت، افزود: عملیات والفجر هشت یکی از حساس‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود که فاو به تسخیر رزمندگان اسلام درآمد و رزمندگان دیار علویان در این عملیات حماسه‌ها آفریدند و خط شکنی کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه عبور از رودخانه اروند و شکستن دژ محکم و مستحکم دشمن با قدرت ایمان رزمندگان اسلام تحقق یافت و استان مازندران در این عملیات بیش از ۴۰۰ شهید تقدیم کرد، گفت: نسل جوان باید بداند که امنیت امروز را مدیون خون این شهدا هستیم و باید قدردان مجاهدت یاران انقلاب باشیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه دشمن طی ۴۵ سال انقلاب اسلامی با ایجاد توطئه‌های مختلف نتوانست به این انقلاب ضربه بزند، تصریح کرد: امروز دشمن همه توطئه‌ها را در قالب جنگ ترکیبی جمع کرده و یکی از مصادیق جنگ ترکیبی، جنگ اقتصادی است و باید در مقابله با آن جهاد اقتصادی داشته باشیم که بانک‌ها در خط مقدم قرار دارند و باید کارکنان آن مجاهدت کنند.

وی اذعان داشت: باید تلاش کنیم فرهنگ دفاع مقدس و مکتب شهیدان که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی گنجینه و میراث گرانبها است به فراموشی سپرده نشود.

این مسئول بر حفظ روحیه جهاد، مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمن تأکید کرد و گفت: آثار دوران دفاع مقدس و اقدامات آن دوران را بخش‌های مختلف باید مستندسازی کنیم و نگذاریم در اذهان مردم به فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه خاطرات کارکنان بانک در دوران دفاع مقدس سند دفاع مقدس محسوب می‌شود و باید مستندسازی و مکتوب شود، ادامه داد: بانک‌ها در دوران دفاع مقدس اقداماتی نظیر خدمات رسانی و کمک به جبهه و ارائه تسهیلات به خانواده‌های شهدا و ایثارگران را داشتند که امروز باید آن را حفظ کنیم و به نسل‌های آینده منتقل کنیم که سند افتخار خواهد بود.

سرهنگ پاسدار سلامی سرکشی و دیدار با خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان بانکی را یکی از راه‌های زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس دانست و بیان کرد: تلاش کنیم در بستر کارگروه بانک‌ها و بیمه‌ها در ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران که با محوریت مدیر اداره امور شعب بانک ملی استان تشکیل شد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس را فعال کنیم.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران بر لزوم ثبت فعالیت‌های بانک‌ها در حوزه دفاع مقدس در سامانه جامع دفاع مقدس تأکید کرد و افزود: انتظار داریم در سال ۱۴۰۳ هر بانک حمایت از چاپ یک کتاب و تولید یک فیلم دفاع مقدس را برعهده بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پیشکسوتان دفاع مقدس و هنرمندان این حوزه نیازمند حمایت هستند خواستار ارائه تسهیلات بانکی به این دو قشر تأثیرگذار شد.

این مسئول با اشاره به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: در کارگروه بانک‌ها و بیمه‌های ستاد بزرگداشت مناسبت‌های دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران راهکاری برای نشان شبکه بانکی در این موزه بررسی شود و همچنین برای شناسایی و پای کار آوردن خیّرین جهت مساعدت در ساخت ۵۰ یادمان نیمه تمام استان مازندران نیز تلاش انجام شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار