کارشناس مسائل اقتصادی گفت: مشکلات نان همچنان در ایلام باقی مانده است و لازم است تا برنامه‌ریزی دقیقی روی آن صورت گیرد.
کد خبر: ۹۵۷۹۹۰۹
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مسلم محمدی کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حوزه نان در ایلام وضعیت بهتر شده؛ ولی با حد مطلوب همچنان فاصله داریم و این به این دلیل که مشکلات نانوایی‌ها در سطح شهرستان‌ها هم وجود دارد.

 

وی افزود: شاید در ایلام مشکل نان نداشته باشیم؛ ولی این مشکل همچنان در سطح شهرها و روستاها باقی‌مانده است و ضروری است تا برای آن یک برنامه‌ریزی تأثیرگذار منظم انجام شود.

 

محمدی در ادامه گفت: مشکلات نان همچنان باقی‌مانده است و در برخی روستاها به دلیل نبود سایر نانوایی‌ها حتی اقدام به عرضه گران‌تر از حدود قانونی می‌کنند و دراین‌بین اعتراض مردم راهی به جایی ندارد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که نان به‌عنوان یکی از مواردی که با سلامت مردم سروکار دارد در برخی نقاط همچنان از کیفیت مناسب برخوردار نیست و قطعاً مشکلات گوارشی و سایر ناراحتی‌ها را به دنبال دارد.

 

وی در ادامه گفت: به نظر می‌رسد که از زمانی که گندم درو می‌شود تا زمانی که نان به دست مردم می‌رسد نیاز است که روی مسئله نان نظارت‌های ویژه صورت گیرد.

 

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: جلسات و نظارت‌ها خوب است؛ اما باید خروجی داشته باشد و خروجی آن باید در میدان عمل مشاهده شود به همین دلیل وقتی سخن از برنامه‌ریزی به میدان می‌آید ضروری است که برنامه کاربردی تهیه و پیاده‌سازی شود.

 

محمدی تصریح کرد: در حوزه نان باید شاهد یک رویکرد تحولی باشیم که بتواند مشکلات پیشرو را حل کرده و یک فضای اقتصادی متناسب با شرایط استان ایلام ایجاد کند که بتواند هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت مشکلات تهیه نان باکیفیت را برای مردم حل کند و همچنین این مورد در تمام نقاط استان ایلام باشد البته ضروری است تا هم زنجیره تأمین آرد نانوایی‌ها هم اصلاح شود که این مورد نیازمند برنامه‌ریزی و پیگیری از سوی مسئولان تا رسیدن به وضعیت مطلوب است.

ارسال نظرات