خبرهای داغ:
ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز گفت: خوزستان به لحاظ معامله‌های تجاری، جایگاه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۶۶
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، بهروز قره بیگی با بیان اینکه ۱۲ میلیارد و ۶۷۹ میلیون دلار معامله تجاری از مرز‌های استان در ۱۰ ماهه امسال انجام شده است، گفت: ارزش وزنی این میزان صادرات و واردات معادل ۳۰ میلیون و ۴۷۳ هزار تن بوده که در این بخش خوزستان جایگاه دوم کشور را به خود اختصاص داد.


وی با بیان اینکه از این میزان معامله‌های تجاری، ۱۴ میلیون تن به ارزش ۸ میلیارد و ۶۱ میلیون دلار کالای وارداتی از مرز‌های استان وارد کشور شده است، افزود: ۱۱ میلیون و ۶۵۴ هزار تن به ارزش ۶ میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار مربوط به کالا‌های اساسی بوده است.

قره‌بیگی درخصوص میزان صادرات کالا از گمرکات خوزستان می‌گوید: ۱۶ میلیون تن کالا معادل ۴ میلیارد و ۶۱۸ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال از مرز‌های استان صادر شد که این میزان نسبت به پارسال از نظر وزنی ۱۱ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان و مدیر کل گمرک اهواز اضافه کرد: درآمد‌های وصولی در مدت یاد شده از گمرکات استان ۱۵۲ هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با پارسال ۴۳ درصد رشد داشته است.

به گفته مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان؛ تا پایان امسال صادرات ۶ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان هدف‌گذاری شده است.

خوزستان ۱۵ درصد تجارت و ۲۵ درصد ارز آوری کشور را برعهده دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها