خبرهای داغ:
مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: ۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن استان از سوی این نهاد در دست ساخت است.
کد خبر: ۹۵۸۰۵۶۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، روح‌الله عمادی با اشاره به اینکه ساخت و تعمیر مسکن شهری در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر از سوی این دستگاه انجام می‌شود گفت: ۴ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن محول شده به این دستگاه در شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر و مابقی در شهر‌های بالای یکصد هزار نفر از سوی این نهاد در دست ساخت است.

۴ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم شروع شده که سهم خوزستان از این تعداد ۲۸۸ هزار واحد است و باید در مدت ۴ سال ساخته شود.

عمادی گفت: در سال ۱۳۹۹ آبگرفتگی گسترده‌ای در شهر بندر امام خمینی (ره) (از توابع شهرستان ماهشهر) بر اثر بارش باران رخ داد که منجر به آسیب زدن به برخی از واحد‌های مسکونی شد.

او ادامه داد: بازسازی و ساخت مجدد ۵ هزار خانه آسیب دیده از آبگرفتگی در این شهر آغاز شد که ۳ هزار واحد از این تعداد انجام شده است.

اغلب خانه‌هایی که در شهر بندر امام (ره) دچار آسیب شدند در مناطق حاشیه این منطقه بودند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان همچنین با اشاره به زمین‌لرزه سال ۱۴۰۰ اندیکا، یادآور شد: مقرر شده ۹۸۰ واحد مسکونی آسیب دیده در شهرستان اندیکا بازسازی شود که این عملیات به طور کامل انجام شد.

این مقام مسئول افزود: برای کمک به مردم مناطق محروم این شهرستان درخواست بازسازی یک‌هزار و ۹۵۷ مسکن در این شهرستان به دولت ارائه شده که در صورت تایید و تامین اعتبار انجام خواهد شد.

عمادی با اشاره به وقوع زمین‌لرزه سال ۹۸ در شهرستان مسجد سلیمان و خسارت به تعدادی از واحد‌های مسکونی نیز گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان احداث و هشت هزار واحد نیز تعمیر و بازسازی شدند.

او اضافه کرد: همچنین مقرر شده شهرکی در مسجد سلیمان برای ساخت واحد‌های مسکونی جدید جایگزین خانه‌هایی که دیگر امکان بازسازی و یا ساخت مجدد آنها وجود ندارد در نظر گرفته شده است.

عمادی می‌گوید: از دیگر اقدامات این دستگاه بازسازی بافت فرسوده است که در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای بازسازی یکهزار بافت فرسوده در شهرستان آغاجاری و تعمیر ۳ هزار خانه در شهرستان آبادان در حال انجام است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها