محقق اهل‌سنت کشور تونس گفت: در ترویج فرهنگ مهدویت و فرهنگ وحدت و انسجام میان مذاهب اسلامی بسیار مؤثر باشد برای فرقین و برای پیروان مکتب اهل‌سنت و چه اهل تشییع چرا که ما در مکتب ما که مکتب اسلام است.
کد خبر: ۹۵۸۰۶۱۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹

ظاهر موسلینی از محققین اهل‌سنت کشور تونس در فرهنگ مهدویت در گفتگو با خبرنگاربسیج در زاهدان با اشاره به اینکه برای سومین بار است که برای شرکت در همایش ملی مهدویت به سیستان و بلوچستان سفرکرده است، بیان کرد: مردم شیعه و سنی این استان بسیار مردم خونگرم، مهمان‌نواز و فداکار هستند و با وحدت و همدلی با اشتراکات زیاد در کنار هم زندگی می‌کنند.
 
وی افزود: برگزاری همایش‌های علمی با موضوعات مختلف و به‌ویژه در بحث مهدویت که نقطه مشترک بین همه مذاهب اسلامی است می‌تواند در ترویج فرهنگ مهدویت و وحدت و انسجام میان مذاهب اسلامی بسیار مؤثر باشد.
 
موسلینی تصریح کرد: فرقین، پیروان مکتب اهل‌سنت و اهل تشییع آموزه‌های بسیار مشترک در بحث مهدویت داریم که می‌تواند زمینه ترویج اتحاد اسلامی و انسجام در جهان اسلام باشد.
 
وی با اشاره به برخی اختلافات جزئی اظهار کرد: در بین شیعه و سنی حتی آموزه‌های بسیار مشترک در بحث مهدویت وجود دارد و حتی اختلافات هم باشد بسیار جزئی است و با وجود همه اشتراکات که در بحث مهدویت وجود دارد ما می‌توانیم در واقع بحث انسجام، اتحاد چه اتحاد ملی و چه اتحاد اسلامی و مذهبی برقرار و در جامعه ترویج دهیم.
 
این محقق اهل‌سنت با بیان اینکه اصل مهدویت یک بحث انکارناپذیر است، تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت باعث وحدت و انسجام میان مذاهب اسلامی است.
 

ارسال نظرات