خبرهای داغ:

بارگیری و تخلیه بیش از ۴۲ میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره)

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در ۱۱ ماه اخیر از مرز ۴۲ میلیون تن گذشت.
کد خبر: ۹۵۸۰۶۵۷
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ابوطالب گرایلو مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان می‌گوید: عملکرد تخلیه و بارگیری کالا‌های معدنی و شیمیایی در این مجتمع بزرگ بندری طی ۱۱ ماه اخیر، ۹ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد رشد داشت.

او افزود: عملکرد تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی نیز در این بندر بزرگ تجاری کشور به بیش از ۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رشد ۲۱ درصدی همراه بوده است.

آقای گرایلو یادآور شد: ترانزیت کالا‌ها از طریق این بندر از ۹۵۰ هزار و ۵۲۶ تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۳ میلیون و ۳۶۷ هزار تن در ۱۱ ماهه امسال رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۵۴ درصد رشد یافت.

گرایلو افزود: صادرات انواع کالا نیز در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) از ۱۸ میلیون و ۲۳۰ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به حدود ۲۰ میلیون تن در ۱۱ ماه اخیر رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۸ درصدی همراه بود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: کابوتاژ (به معنی حمل کالا از گمرک یک کشور به گمرک دیگر در همان کشور از طریق مسیر دریایی، ریلی و جاده‌ای) نیز به عنوان یکی از رویه‌های گمرکی جاری در این بندر بزرگ تجاری از سه میلیون و ۱۹۴ هزار تن در سال ۱۴۰۱ به بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار تن در ۱۱ ماهه اخیر رسیده و هشت درصد افزایش یافته است.

بیش از ۷۰ درصد واردات کالا‌های اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) انجام می‌شود؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها