خبرهای داغ:
رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ۲ هزار و ۷۴۰ کودک سوء تغذیه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از خدمات تغذیه‌ای بهره‌مند شدند.
کد خبر: ۹۵۸۰۸۱۳
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، دکتر پژمان بختیاری نیا با بیان اینکه سوء تغذیه یکی از مشکلات تغذیه‌ای شایع در کودکان زیر ۵ سال است، گفت: از پیامد‌های نامطلوب آن می‌توان به اختلال در رشد و تکامل مغزی و جسمی، تضعیف سیستم ایمنی بدن و افزایش موارد مرگ و میر، افزایش هزینه‌های درمانی و مراقبت‌های پزشکی، افت تحصیلی و تحمیل هزینه‌های سنگین به آموزش و پرورش کشور و از دست دادن روز‌های کاری توسط والدین اشاره کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات تغذیه‌ای بار سنگین مالی بر اقتصاد جامعه در بخش دولتی و خصوصی تحمیل می‌کند، افزود: در برنامه حمایت تغذیه‌ای کودکان ۶ تا ۵۹ ماهه که با همکاری وزارت رفاه در حال انجام است، ۲ هزار و ۷۴۰ کودک سوء تغذیه‌ای و نیازمند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بهره‌مند شده اند.


دکتر بختیاری نیا می‌گوید: در این برنامه تاکنون ۵ دوره از آبان تا اسفندماه امسال برای تامین نیاز‌های تغذیه‌ای این کودکان اعتبار خرید اقلام غذایی اختصادص یافته و جذب شده است.


رئیس مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: این کودکان براساس منطقه محل سکونت خود در مراکز شهری یا روستایی زیر پوشش دانشگاه اهواز دارای پرونده الکترونیک هستند و پایش رشد آن‌ها و آموزش‌های تغذیه‌ای لازم برای آنها انجام می‌شود.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هدف از اجرای این برنامه مشترک را رفع سوتغذیه کودکان خانوار‌های نیازمند عنوان کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها