آیین اهدای زمین به یکهزار و ۸۱۴ خانواده پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۲۷۰
|
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از یاسوج،علی نبیان روز سه شنبه در این آیین گفت: عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار خانه در استان های سراسر کشور آغاز شده است.

وی افزود: همچنین ۷۰هزار قطعه زمین رایگان به خانواده های پرجمعیت در استان های سراسر کشور اختصاص یافته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تاکید کرد: برای تامین این میزان زمین مسکونی ۷۰ همت سرمایه گذاری از سوی دولت سیزدهم صورت گرفته است.

وی بیان کرد: طرح حمایت از مسکن خانواده های پرجمعیت در قالب پویش مهدوی در حال اجراست و براساس این طرح دولت در تلاش است تا افزون بر واگذاری زمین حمایت های دیگری به منظور تامین سرپناه برای این خانواده ها انجام دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی تصریح کرد: برای ساخت خانه همچنین پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی به خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت تخصیص می یابد.

نبیان ابراز کرد: همچنین براساس برنامه ریزی صورت گرفته، قرار است که شهرداری های سراسر کشور به منظور تخفیف در هزینه های ساخت مسکن با خانواده های مشمول طرح جوانی جمعیت همکاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اشاره به اینکه کمک به خانه دار شدن اقشار کم درآمد از شعارهای رییس جمهور در دوران تبلیغات انتخاباتی بوده ، تصریح کرد: دولت کارهای خوبی برای تحقق این وعده انجام داده است.

آغاز اهدای زمین به یکهزار و ۸۱۴ خانواده پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد

محمد راستا مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص واگذاری زمین در طرح جوانی جمعیت رتبه اول کشور را کسب کرده است گفت: بیش از ۱۷ هزار واحد طرح نهضت ملی هفت هزار واحد روستایی در دست اقدام است.
وی ادامه داد: این ساختمان‌ها در زمینی به مساحت صد متر و به صورت ویلایی و با کیفیت ساخته می‌شوند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با اشاره به اینکه در شهرستان‌های لنده و باشت مشکل زمین وجود دارد افزود: کمبود مشکل زمین در این شهرستان‌ها در حال برطرف شدن است.
احمدزاده با اشاره به اینکه مشکل زمین در یاسوج همچنان ادامه دارد افزود: زمین‌های درجه سه در مرکز استان محدود است و به همین دلیل هنوز زمین مورد نظر در اطراف شهر یاسوج پیش بینی شده است.
وی گفت: زمینی برای ساخت ده هزار واحد مسکونی کلنگ زنی شده که هنوز مشکلاتی دارد که در حال برطرف شدن است.
استاندار با اشاره به برخورد نامناسب وزارت راه و شهرسازی با سرمایه گذاران گفت: یک سرمایه گذار برای پیشرفت این استان قدم برمی دارد، اما افراد وزارت خانه مثل یک فروشنده با آنها برخورد می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود تا سرمایه گذار مشارکت نداشته باشد.
احمدزاده در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح طرح ۲۸۵ واحدی گچساران اشاره کرد و گفت: از ماه‌ها قبل به مردم وعده داده شد که این واحد‌ها به زودی افتتاح می‌شوند در حالیکه هنوز طبق صحبت مدیر کل راه و شهرسازی استان پیشرفت ۸۵درصدی دارد..
نماینده ولی فقیه در استان نیز در این مراسم گفت: اهدای زمین به خانوار‌های دارای فرزند چهارم و چند قلو در راستای عمل به قانون حمایت از خانواده و فرزندآوری بوده که میتواند بخشی از مشکلات آنها را رفع کند.
آیت الله حسینی افزود: در واقع پیش شرط دریافت رایگان زمین، دارا بودن ۴ فرزند است، این در حالیست که بیشتر متقاضیان مسکن، از ترس هزینه‌های زندگی و مسکن، بچه دار نمی‌شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم در این مراسم گفت: هم اکنون در کشور دو میلیون و ۲۸۰ هزار مسکن در حال ساخت است.
نبیان افزود: پیش بینی شده است که هفتاد هزار زمین با اعتبار هفتاد هزار میلیارد تومان در اختیار مردم قرار گیرد.
وی با بیان اینکه پنجاه درصد هزینه نظام مهندسی ساخت این مسکن‌ها از افراد دریافت می‌شود افزود: همه مشکلات و موضوعات به وزارت خانه اطلاع داده می‌شوند و پیگیر مشکلات هستیم.
وی همچنین از احداث بیمارستان جدید در این استان خبر داد.

 

ارسال نظرات