خبرهای داغ:
رییس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد:

برخورد و تذکر جدی به برخی عوامل اجرایی انتخابات در خوزستان

رییس ستاد انتخابات خوزستان از برخورد و تذکر جدی به برخی عوامل اجرایی انتخابات در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۳۳
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان عبدالله افرازه شهاوند روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری نشست با رسانه‌های استان در ستاد انتخابات استان، اظهار کرد: پس از بازدیدهای مستمر از حوزه‌های اخذ رای و هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها، متاسفانه شاهد بودیم برخی افراد در فرایند انتصاب مجری سوگیری داشتند که تعدادی از این افراد برکنار شده و یا تذکرات لازم را دریافت کردند.

وی افزود: در شهرستان‌های اندیکا، صیدون، اندیمشک، اهواز و چند منطقه دیگر، جابجایی هایی صورت گرفت ولی تاکنون مستندی مبنی بر تخلفات انتخاباتی مدیران و مسئولان اجرایی انتخابات در شهرستان‌ها به دست ما نرسیده است.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: رسانه‌های استان در هرجایی که مستند و سرنخی در خصوص جانبداری مجریان از نامزدهای خاصی به دست آوردند به ما ارایه دهند تا در حضور همان رسانه‌ها، افراد عزل شوند.

وی تصریح کرد: اگرچه تخریب برخی دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی انتخابات نیز ممکن است به همین جهت تنها در صورت دریافت مستندات تخلف می‌توانیم با افراد برخورد کنیم.

افرازه شهاوند یادآور شد: برخی افراد نیز در حوزه انتخاباتی و هیات اجرایی شهرستان‌ها، مسئولیتی نداشتند اما با این وجود برای دور کردن حواشی، به این افراد تذکرات لازم داده شده و به مرخصی اجباری فرستاده شده و از تردد آن‌ها تا سه هفته قبل و یک هفته بعد از انتخابات در محل فرمانداری جلوگیری شده است.

وی بیان کرد: حضور افرادی که در هیات اجرایی انتخابات مسئولیتی ندارند در ستاد انتخاباتی نامزدها منع قانونی ندارد چرا که در ایام مرخصی و تایم غیر اداری به سر می‌برند.

رییس ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به هزینه‌های تبلیغاتی نامزدها و تخلفاتی که صورت گرفته گفت: هزینه‌های تبلیغات یکی از مهمترین موضوعات در چنین روزهایی است که با عنوان پول کثیف و نامشروع نیز خوانده می‌شود؛ برخی از نامزدهای این دوره نیز در هزینه تبلیغات نکات لازم را رعایت نکردند که همواره از پیش از ایام انتخابات یکی از مهمترین دغدغه های مجریان و ستاد انتخابات کشور بود.

وی اظهار کرد: در اصلاح فرآیند انتخابات در قانون جدید، سامانه شفافیت مالی راه اندازی شد و نامزدها ملزم شدند که حساب غیرتجاری باز کرده و تمام تبادل‌های مالی نامزدها در آن درج شود.

افرازه شهاوند افزود: این اقدام صد در صد مانع تخلفات و هزینه‌های خارج از قانون برای تبلیغات نمی‌شود اما بی‌شک ۲ گام از ۱۰ گام موثر محسوب می‌شود و در درازمدت تاثیرگذار است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۰۴ حزب سیاسی در قالب ۲۰ ائتلاف حضور دارند و تمامی فعالیت های انتخاباتی نیز باید زیر نظر این احزاب باشد که امسال در این زمینه اقدامات موثری صورت گرفته اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله داریم.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: اکنون تعدادی پرونده تخلف انتخاباتی توسط دستگاه های نظارتی و امنیتی تشکیل شده اما برخورد با این افراد در حوزه مسئولیت هیات اجرایی انتخابات نیست و تنها پرونده تخلفات توسط ما به دستگاه های قضایی ارسال می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها