خبرهای داغ:

۷ نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه شوش و کرخه انصراف دادند

فرماندار شوش گفت: هفت نفر از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شوش و کرخه به طور رسمی انصراف خود را اعلام کردند.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۳۴
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۸

محسن حویزه با اشاره به آخرین وضعیت انصراف نامزدهای حوزه انتخبابیه شوش و کرخه افزود: ۳۲ نامزد از حوزه انتخابیه شوش و کرخه به طور رسمی وارد مرحله تبلیغات انتخاباتی شدند که در نهایت در زمان قانونی هفت نفر از این نامزدها به طور رسمی انصراف خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون ساعت هشت صبح سه شنبه هشتم اسفندماه مجلس شورای (دیروز) آخرین مهلت قانونی برای انصراف نامزدهای مجلس شورای اسلامی بود که در این مدت قانونی هفت نفر به صورت رسمی از داوطلبی در انتخابات پیش‌رو در حوزه انتخابیه شوش و کرخه انصراف دادند و هم اکنون ۲۵ نامزد در عرصه حاضر و مشغول رقابت هستند.

فرماندار شوش گفت: شهرستان های شوش و کرخه در مجموع ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارند که از این تعداد ۱۴۰ هزار نفر واجد شرکت در انتخابات هستند.

وی با بیان اینکه ۱۶۱ شعبه اخذ رای در شهرستان‌های شوش و کرخه پیش بینی شده است، افزود: ۹۷ شعبه اخذ رای در شوش و ۶۴ شعبه در شهرستان کرخه برای رای گیری از شهروندان این حوزه انتخابیه آماده سازی شده است.

حویزه اظهارکرد: پنج هزار نفرعوامل اجرایی، بازرسی، نظارت وامنیت درشهرستان های شوش وکرخه مسوولیت برگزاری انتخابات را در این ۲ شهرستان برعهده دارند.

طبق ماده ۵۶ قانون انتخابات، داوطلبان نمایندگی حداکثر تا ٧٢ ساعت قبل از زمان آغاز رأی گیری باید انصراف خود را به طور رسمی ثبت کنند و پس از این مهلت زمانی دیگر امکان انصراف وجود نخواهد داشت.

استان خوزستان دارای ۱۴ حوزه انتخابیه برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است که در مجموع ۱۸ نماینده به نمایندگی از مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی عضویت دارند. حوزه انتخابیه شوش و کرخه دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها