خبرهای داغ:
رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر به عنوان عامل اجرایی و پشتیبانی امنیتی و انتظامی در سه هزار و ۵۳۳ شعبه سراسر استان برای روز انتخابات آماده شده است.
کد خبر: ۹۵۸۲۶۲۰
|
۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، عبداله افرازه شهاوند بیان کرد: در ابتدای فرآیند انتخابات که از اردیبهشت‌ماه امسال بر اساس اصلاح قانون انتخابات آغاز شد، دستور فعالیت یک دوره ۲۱۰ روزه توسط وزیر کشور صادر و ستاد انتخابات خوزستان و هیات‌های اجرایی شهرستان‌ها همزمان با سراسر کشور تشکیل شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان ادامه داد: با اشاره به افزایش سه برابری نامزد‌های انتخاباتی در سال جاری نسبت به دوران گذشته گفت: در انتخابات امسال، فرایند ۸۲ روزه انتخابات به ۲۱۰ روز تبدیل شده که به حوزه‌های اجرایی و نظارتی و برگزاری هرچه بهتر انتخابات، کمک شایانی شده است.

شهاوند اظهار کرد: فعالیت بسیاری از ستاد‌های انتخاباتی در سطح شهرستان‌ها، صد در صد رقابتی بوده و این نوید بخش یک رقابت سالم و بدون حاشیه همراه با مشارکت بالای مردم است.

وی بیان کرد: امروز آخرین روز تمهیدات اجرایی است و دستگاه‌های احراز هویت در سطح استان نیز به صورت کامل توزیع شده و آمادگی کاملی در حوزه حفاظت از شعب و برگزاری الکترونیک انتخابات وجود دارد.

رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همچنین آموزش عوامل اجرایی نیز حدود ۳۰ درصد نسبت به دوران گذشته، افزایش داشته و چنیدن دوره ملی، استانی و شهرستانی نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: فرآیند انتخابات در این دوره روان بوده و سنگینی بار انتخابات به هیچ عنوان احساس نشد، زیرا با برنامه‌ریزی‌های مناسبی حرکت کردیم؛ اقدامات اجرایی و نظارتی نیز سریع‌تر از دوران گذشته صورت گرفته و نسبت به زمان بندی انتخابات جلوتر هستیم.

شهاوند گفت: در انتخابات دوره گذشته برخی از دستگاه‌های پیکربندی آرا با مشکلاتی همراه بودند، اما امسال تمامی دستگاه‌ها بدون هیچ نقصی، آماده برگزاری انتخابات هستند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک مشارکت نسبت به دوره گذشته بیشتر خواهد بود چرا که آمار نظرسنجی‌ها نوید بخش مشارکت حداکثری است.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: اکنون سطح نقاط آفلاین رفع شده و در حوزه اتصال بخشداری‌ها به فیبر نوری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته و ۳۴ بخشداری نیز به فیبر نوری متصل شده است.

وی افزود: همچنین برای ۱۲ حوزه انتخاباتی که حساسیت‌های بیشتری دارند، تمهیدات اجرایی و پشتیبانی خوبی پیش بینی شده و ۱۴ نفر نیز برای ۱۲ حوزه جهت مشورت، راهنمایی و هم افزایی هیات اجرایی منصوب شده‌اند.

شهاوند اظهار کرد: پیش از این سه هزار و ۵۳۱ شعبه اخذ رای برای استان اعلام شده بود که با اضافه شدن دو شعبه اقلیت‌ها، تعداد شعب استان به سه هزار و ۵۳۳ شعبه رسید.

وی بیان کرد: در دوره گذشته رای‌گیری ۳۵ درصد به صورت الکترونیکی و باقی اخذ رای نیز دستی بود، اما در این دوره تجمیع آرا به صورت دستی نبوده و همه الکترونیکی انجام می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات خوزستان گفت: همچنین در شهرستان آبادان تجمیع به صورت کامل الکترونیکی است و بلافاصله پس از انتخابات نتایج اعلام می‌شود.

وی یادآور شد: تجمیع آرا به صورت سامانه‌ای و در وزارت کشور انجام می‌شود و پس از تایید هیات اجرایی و شورای نگهبان نتیجه آرا اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار