ششمین نشست ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان سیستان و بلوچستان، فرآیند کیفی تبلیغات نامزدها، آخرین آمار داوطلبین تأیید صلاحیت شده و سیاست‌های مبتنی بر سکوت تبلیغات در روزهای پنجشنبه و جمعه را در دستور کار قرار داد.
کد خبر: ۹۵۸۳۰۱۰
|
۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۶

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفوی نیا، یکی از شاخص‌های اصلی توفیق در اجرای برنامه‌های مترتب بر ستادهای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان و شهرستان‌ها را تحقق شاخص‌های تعیین‌شده مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ذیل چهار گفتمان مشارکت حداکثری، رقابت واقعی، امنیت و سلامت انتخابات برشمرد و افزود: در صورت برگزاری انتخاباتی پرشور، با تنوع داوطلبین از دیدگاه‌های متفاوت و صیانت از سلامت و عاری از مصادیق مخل امنیت، می‌توانیم بگوییم که این ستاد در تحقق اهداف محوله موفق بوده‌است.


رئیس کل دادگستری استان با اشاره به برخی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار مردمی با اهالی آذربایجان شرقی در خصوص انتخابات گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات فارغ از سن، مذهب یا قومیت و جنسیت یک تکلیف همگانی برای افراد واجد شرایط محسوب می‌شود و به نوعی انتخابات به‌عنوان مهم‌ترین راهکار اصلاح امور کشور و رکن اساسی ساختار سیاسی و اجتماعی جامعه تلقی می‌شود. دراین‌راستا و با هدف تحقق اهداف قانون‌گذار، ضرورت دارد تا نخبگان قومی و اجتماعی در انتخاب و شناخت اصلح به آحاد مردم کمک نمایند. در واقع این هدایت افراد دغدغه‌مند و متعهد به رفع مسائل و مشکلات مردم به مجلس، می‌تواند تا حد زیادی اغلب مشکلات یک حوزه انتخابیه را مرتفع نماید.


رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان با تأکید بر رعایت اخلاق‌مداری در تبلیغات انتخاباتی ابراز داشت: نامزدهای انتخاباتی ضرورت دارد تا صرفاً به ارائه برنامه‌های انتخاباتی خویش بپردازند و از بددهنی، توهین و اهانت به سایر نامزدها اجتناب نمایند و در برنامه‌های تبلیغاتی یا مناظره‌های تلویزیونی ارائه‌ی ایده‌های بدیع و طرح‌های کاربردی را مدنظر قرار دهند.


مصطفوی نیا با اشاره به عملکرد مطلوب صدا و سیما در تبلیغات تلویزیونی و راه‌اندازی فرصت‌های مناظره بین نامزدها با عدالت تبلیغاتی اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه بلوغ سیاسی مردم استان به سطحی رسیده‌اند که معیار انتخاب نمایندگان مجلس را حول صلاحیت‌های فردی و توانایی‌های مترتب بر رسالت‌های محوله مطالبه نمایند. در واقع تلاش بر آن است که در این دوره از انتخابات، آراء بر مدار برنامه‌ها و طرح‌های پیشنهادی معطوف شود و از تعلقات قومی، طایفه‌ای یا مذهبی اجتناب شود و دراین‌راستا برنامه‌های تبلیغاتی و مناظرات بین داوطلبان می‌تواند کمک شایانی به مردم در انتخاب اصلح نمایند.


رئیس کل دادگستری استان سیستان‌وبلوچستان بر ضرورت رعایت سقف تبلیغاتی داوطلبان انتخابات با توجه به حوزه انتخابیه تأکید و خاطرنشان گردید: دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بر نحوه هزینه کرد منابع تبلیغات نامزدها، محل و سازوکار دریافت منابع مالی و انطباق بین موارد دریافتی و هزینه کرد با سرفصل‌های مندرج در سامانه مالی تبلیغات، حسب قانون شفافیت و نظارت و تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی نظارت مؤثر را مدنظر قرار دهند.


حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفوی نیا در انتها ضمن دعوت از عموم مردم برای مشارکت در جشن ملی یازدهم اسفندماه گفت: بی‌تردید تحول مثبت و توسعه پایدار استان سیستان‌وبلوچستان در پرتو مشارکت حداکثری مردم با ساختارهای حکمرانی می باشد و انتخاب گزینه‌های مجرب، فساد ستیز، متعهد، دغدغه‌مند، انقلابی و ولایت‌مدار در مجلس پیش رو می‌تواند مسیر پیشرفت استان در آینده‌ای نزدیک را تسهیل و هموار نماید.

ارسال نظرات