خبرهای داغ:
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر استان دارای ۳ زنجیره فعال با ظرفیت ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره است.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۳۶
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، ایرج آصفی به خبرنگار ما گفت: امسال به منظور تولید با ارزش افزوده بالا، کاهش هزینه‌های تولید و ثبات در تولید، ۲ زنجیره تولید گوشت مرغ به ظرفیت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه به زنجیره تولید اضافه شده است، به نحوی که در حال حاضر استان دارای ۳ زنجیره فعال با ظرفیت ۴ میلیون قطعه جوجه ریزی در هر دوره است.

 

وی افزود: در برنامه سال آینده درصدد افزودن زنجیره چهارم تولید گوشت مرغ در استان با ظرفیت یک میلیون قطعه در هر دوره هستیم.


آصفی میزان تولید گوشت مرغ در ۱۱ ماهه پارسال در استان را ۸۵ هزار و ۲۵۸ تن اعلام کرد و ادامه داد: این میزان در بازه زمانی یادشده به ۱۰۵ هزار تن افزایش یافته است.


مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی خوزستان قطب مرغداری استان را شهرستان دزفول عنوان و اضافه کرد: ایجاد زنجیره‌های تولید و ساخت واحد‌های بزرگ مرغداری گوشتی جزو برنامه‌های سازمان برای سال آینده است.

 

وی می‌گوید: همچنین درحال پیگیری راه اندازی واحد دوم مرغ مادر گوشتی به منظور تامین بخشی از جوجه یک روزه واحد‌های مرغداری در استان خوزستان هستیم.

 

به گفته آصفی؛ در ۱۱ ماهه امسال، ۵۵ میلیون و ۲۱۰ هزار جوجه ریزی در استان انجام شده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال که این رقم ۴۵ میلیون و ۳۹۹ هزار قطعه بوده است، افزایش ۲۲ درصدی نشان می‌دهد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها