خبرهای داغ:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هندیجان گفت : بیش از ۲۵۰ اثرشعر از شاعران کشوربه دبیرخانه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس رسیده.
کد خبر: ۹۵۸۴۲۴۳
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ، حسین افشار اظهار داشت : این کنگره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سالروز ملی خلیج فارس بر روی اسکله بحرکان واقع در آبهای نیلگون خلیج فارس برگزار خواهد شد .

حسین افشار با اشاره به قدمت تاریخی نام خلیج فارس اظهار داشت نام خلیج فارس با هویت ملی ما ایرانیان گره خورده و شواهد و نقشه های تاریخی نشان می دهد این نام در طول تاریخ وجود داشته ولی اخیرا برخی از کشورهای همسایه در اقدامی که با روح همزیستی مسالمت آمیز در تضاد است با هزینه های هنگفت سعی در تغییر آن به نام جعلی دیگر دارند لذا به همین دلیل این کنگره که برای ششمین بار در هندیجان بصورت سراسری برگزار خواهد شد از حیث پاسداشت خون شهدای ۸ سال دفاع مقدس و خلق آثار بدیع در زمینه خلیج فارس برگزار خواهد شد .

وی اضافه کرد : این کنگره سالهای متمادی با حضور مسئولین کشوری از جمله وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، معاون پارلمانی رئیس جمهور و استاندار خوزستان برگزار شده است و انشاالله امسال نیز سعی بر این داریم باشکوهتر از همیشه برگزار گردد .

افشارعنوان نمود : فراخوان در سراسر کشور و حتی برخی از استانها بصورت زیرنویس تلویزیونی منتشر شده و تاکنون بیش از ۲۵۰ اثر فاخر از سراسر کشور به دبیرخانه کنگره رسیده است .

وی افزود : مهلت دریافت آثار تا ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ که تاکنون از شهرهای خوزستان و دیگر استان های کشور درحال ارسال آثار می باشند .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها