تبریز- مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی از اجرای 30 عنوان برنامه همزمان با هفته بزرگداشت شهدا در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۱۶
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیح از آذربایحان شرقی، علی اکبر سلمانی در جمع خبرنگاران افزود: هفته بزرگداشت شهدا امسال از 15 تا 22 اسفند با شعار «تا پای جان هستیم همپای شهیدان» معین شده و پویش «سلام شهید» از  جمله برنامه های سراسری در این هفته است.

وی با اشاره به تکریم ایثارگران و خانواده شهدا و ضرورت آن در جامعه، اظهار کرد: شهدا و ایثارگران برای امنیت کشور از همه هستی خود گذشتند و تکریم آن ها وظیفه ای همگانی است.

سلمانی دیدار با خانواده شهدا، اجرای برنامه سپاس از ایثارگران، دیدار ایثارگران و خانواده شهدا با نماینده ولی فقیه در استان، حضور راویان در مدارس برای روایت سال های جنگ، اجرای مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی، برپایی میز خدمت در تبریز و شهرستان و چندین برنامه دیگر را از عناوین برنامه های هفته بزرگداشت شهدا نام برد.

وی در ادامه با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از دغدغه های مهم بنیاد است، گفت: 2هزار و 700 خاطره از شهدا و ایثارگران تاکنون ثبت و ضبط شده و 15 گروه نیز همچنان در این راستا فعالیت دارند و بخش هایی از این برنامه های ضبط شده در برنامه چشم و چراغ پخش شده است.

سلمانی در با بیان اینکه 10 هزار شهید از آذربایجان شرقی تقدیم شده است، گفت: 9 هزار و 566 شهید از این تعداد مربوط به دفاع مقدس و باقی آن مربوط به مدافعان حرم، امنیت، سلامت و وطن هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان همچنین تعداد گلزارهای شهدای استان را یکهزار و 166 گلزار اعلام و بیان کرد: 637 گلزار در شهرها و باقی آن مربوط به روستاهاست.

ارزیابی روزانه 3هزار پرونده بیمه در آذربایجان شرقی

مدیر بیمه دی در آذربایجان شرقی در ادامه نشست خبری هفته بزرگداشت شهدا گفت: 58 هزار و 814 نفر از جامعه هدف در استان بیمه شده دی هستند و روزانه روزانه 3هزار پرونده بیمه ارزیابی می شود.

محمدرضا محمدیان افزود: این بیمه طرف قرارداد با همه بیمارستان و ... در استان بوده و به صورت آنلاین خدمات ارائه می کند و معوقات قبلی نیز به روز و پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: حق بیمه طبق استاد بیمه شدگان کمتر از 72 ساعت ارزیابی و پرداخت می شود و اگر مشکلی در این راستا وجود داشته مربوط به ناقص بودن اسناد است.

محمدیان طرح دارویار را از دیگر قراردادهای بیمه دی در استای خدمات دهی به ایثارگران عنوان و اظهار کرد: این طرح برای جانبازان 70درصد به عنوان پایلوت اجرا شد و چون همه خدمات الکترونیکی است درخواست داروها از طریق نرم افزار «دی وار» ثبت می شود و داروها به خانه جانبازان تحویل داده می شود و برای تک تک جامعه هدف نام کاربری تعریف شده است.

ارسال نظرات