وزیر نیرو گفت: برای بازسازی زیرساخت ها اقدامات لازم صورت گرفته و برق رسانی به همه روستاهای فاقد برق انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۸۴۳۵۴
|
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرنگار بسیج از چابهار، وزیر نیرو با اشاره به اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه در زمینه تامین زیرساخت ها، افزود: برای بازسازی زیرساخت ها اقدامات لازم صورت گرفته و برق رسانی به همه روستاهای فاقد برق انجام شده است.

 محرابیان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار داشت: شاهد بارش‌‌های سنگینی در مدت زمان کوتاهی بودیم به طوری که در برخی از نقاط بیش از ۲۸۰ میلیمتر بارش ثبت شده است‌.

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از سد کهیر توسط ریاست جمهوری گفت: سد کهیر ۳ برابر سد کرج می‌باشد، و شاهد ذخیره شدن حجم وسیع روان آب در پشت این سد و جلوگیری از ورود آب شیرین به دریا بودیم.

محرابیان بیان داشت: ورود آب با حجم وسیع به رودخانه‌ها و نهرها انجام شده ولی با وجود سدهای منطقه از جمله سد کهیر، زیردان، خیرآباد و پیشین از ورود آب به مناطق جلوگیری شد.

وی تصریح کرد: سیلاب‌ها بدون خسارت جانی و با حداقل ترین خسارت‌های مالی اتفاق افتاده است.

محرابیان گفت: در بخش قابل توجهی از روستاها شبکه آب پایدار است، اما در حوزه راه‌ها و پل‌ها و ابنیه فنی در برخی از نقاط مشکلاتی وجود دارد.

وی با اشاره به پیش بینی‌ بارش در روزهای آینده و اشباع بودن خاک اضافه کرد: پیش بینی روان آبهای قابل توجهی را داریم البته با مدیریتی که بر روی منابع آب و سدها خواهد شد، امیدواریم حداقل خسارت را داشته باشیم.

وزیر نیرو بیان داشت: شاهد بارش‌ در پایین دست سدها و در شاخه‌های فرعی رودخانه‌ها و نهرها هستیم که در این زمینه ضرورت دارد مردم منطقه به نکات ایمنی حتماً توجه داشته باشند، تا با کمترین خسارت بتوانیم بارش‌های پیش رو را هم پشت سر بگذاریم.

محرابیان اذعان کرد: در ورودی دریا سدهای متعددی بر روی شاخه‌های اصلی رودخانه‌ها احداث شده است.

وی تاکید کرد: ما در این منطقه حداقل ۳ سد دیگر در حال مطالعه داریم، سدهای ذخیره‌ای که از خروج آب شیرین از منطقه جلوگیری کند و در مصارف کشاورزی، شرب و... مورد استفاده قرار بگیرد.

ارسال نظرات