معاون اقتصادی استاندار ایلام گفت: باید تلاش کنیم از ظرفیت معادن استان به خوبی استفاده کنیم که این عمل نیازمند تدوین یک برنامه ۴ ساله برای توسعه معادن است.
کد خبر: ۹۵۸۴۵۷۹
|
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهریار عباسی معاون اقتصادی استاندار ایلام، امروز پنج‌شنبه ۱۷ اسفندماه در شورای معادن استان با بیان اينکه از داشته‌هایمان در حوزه معادن به‌خوبی استفاده نکرده‌ایم، گفت: تدوین یک برنامه ۴ ساله با نگاه کارشناسی و ارزیابی دقیق برای توسعه معادن استان ضرورت دارد.

وی افزود: در حالی که بیشترین ارزش افزوده در بحث معادن در فراوری محصولات آنهاست، همزمان با توسعه معادن باید در بحث فرآوری و توسعه صنایع جانبی فعال شویم و از خام‌فروشی نیز جلوگیری کنیم.

معاون اقتصادی استاندار با تاکید بر پرداخت تسهیلات اشتغا‌ل‌زایی در این حوزه ادامه داد: ضرورت دارد از طریق جذب سرمایه‌گذار یا مشارکت تعاونی‌های استان ضمن انسجام‌بخشی به امورات مربوطه، جلسات هم به‌طور منظم و مستمر برگزار شود. 

عباسی در پایان با اشاره به سفر کارشناسان اقتصادی وزارت کشور در حوزه‌های مختلف به استان گفت: یکی از مباحث مهم در سفر این کارشناسان بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن است که باید تلاش کنیم این ظرفیت‌ها را به‌خوبی معرفی تا در مرکز و از طریق پیگیری‌های وزارت کشور اعتبار لازم برای توسعه و بهره‌برداری از آنها در جهت کمک به توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی استان اختصاص یابد.

ارسال نظرات