خبرهای داغ:
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به شناسایی کارگاه‌های پرخطر در خوزستان توسط بازرسان کار، از کاهش ۳۶ درصدی حوادث ناشی از کار در استان، نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۱۳
|
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان، مجتبی ظفری پور اظهار کرد: شناسایی کارگاه‌های پرخطر توسط بازرسان کار انجام می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون حوادث ناشی از کار در استان ۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با استفاده از ظرفیت بازرسان کار تعداد ۵۳۹۸ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر انجام داده است، افزود: آموزش ایمنی کار به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکار‌های ایمن‌سازی محیط کار، ارتقای بهره‌وری و صیانت از منابع انسانی و مادی کشور همواره سرلوحه ماموریت‌های اصلی معاونت روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان قرار داشته است.

ظفری پور ادامه داد: در حال حاضر بحث پیشگیری از حوادث کار و پیروی از آیین‌نامه‌های قانونی، از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می‌رود که نه تنها در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث موثر است، بلکه به دلیل منافع بلندمدت اجتماعی و اقتصادی نظیر حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید موجب ایجاد انگیزه در کارفرمایان می‌شود.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون تعداد ۲۶ هزار و ۲۰۴ مورد بازرسی توسط بازرسان کار از کارگاه‌های سطح استان به منظور نظارت بر حفظ و صیانت از نیروی کار انجام و حدود ۲۱ هزار و ۵۸۳ ابلاغیه رفع نواقص به کارگاه‌ها ارائه شده است.

ظفری پور افزود: برابر آمار‌ها حدود ۱۷۶۶ کمیته حفاظت فنی در سطح استان و در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که با این اقدام، ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر شمار بازرسان کار در استان ۶۳ نفر است و درصدد هستیم با همین ظرفیت بهترین صیانت از نیروی کار را در کارگاه‌های استان داشته باشیم.

وی گفت: همکاری نهاد‌های نظارتی مسئول و همچنین مشارکت کارفرمایان به منظور ارتقای ایمنی نیروی کار در استان و افزایش بازرسی‌های ایمنی از واحد‌های تولیدی و صنعتی منجر به کاهش حوادث ناشی از کار خواهد شد.

ظفری پور افزود: انجام بازرسی از کارگاه‌های پرخطر، افزایش تعداد کمیته‌های حفاظت فنی و بهداشت کار، اعمال ماده ۱۰۵ در کارگاه‌های حادثه‌آفرین و پرخطر و خودارزیابی ایمنی در واحد‌های اقتصادی از جمله برنامه‌های اداره بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان به شمار می‌رود که در همین راستا با اعمال ماده ۱۰۵ قانون کار با تعداد ۳۵۰ کارگاه متخلف برخورد قانونی انجام شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان یادآور شد: طبق اصل ۹۵ قانون کار، مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار برعهده کارفرما بوده و وی موظف است به کارگران خود ابزار و تجهیزات کاری لازم را به منظور حفظ سلامت و ایمنی نیروی کار ارائه کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها