خبرهای داغ:
ششمین جشنواره مالک اشتر ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با حضور جانشین سپاه فجر فارس برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۸۵۱۹۶
|
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، طی مراسمی با حضور جانشین فرمانده سپاه فجر فارس،از بسیجیان و پاسداران برگزیده ناحیه لارستان در ششمین جشنواره مالک اشتر تجلیل شد.
سردار هاشم جمالی جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در این مراسم که در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی لارستان و با حضور پرشور بسیجیان، پاسداران، امام جمعه لارستان و جمعی دیگر از مسئولان این شهرستان برگزار شد، در ابتدا به چند خصوصیت از مالک اشتر اشاره کرد و افزود: مالک اشتر شجاع، نترس، زمان شناس و پا به رکاب امیرالمؤمنین بود؛ اما مهمترین ویژگی او ولایتمداری و ولایت پذیری بود و اوج این ولایت پذیری زمانی بود که در جنگ به چند قدمی معاویه رسید اما با پیغام امیرالمؤمنین کار را متوقف کرد و بازگشت.
سردار جمالی اضافه کرد: شهید قاسم سلیمانی هم چنین ویژگی مشابهی داشت. تقوا، تدین و همه خوبی های او در جای خود ارزشمند است، اما مهمترین ویژگی این شهید عزیز هم ولایت پذیری بود. همانطور که تمام وصیتنامه ایشان اشاره به رهبر انقلاب و ولی فقیه است.
وی ادامه داد: روزی که رهبری به قاسم سلیمانی ماموریت در سوریه را داد شرایط بسیار سخت بود اما شهید سلیمانی آن را پذیرفت و به نحو احسن امر ولی را اطاعت کرد.
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس عنوان کرد: امروز الگوی ما بسیجیان و پاسداران نیز باید مالک اشتر باشد و مانند او از اسلام و انقلاب دفاع کنیم.
او اظهار داشت: امام خمینی با پیروزی انقلاب کار بسیار بزرگی را انجام دادند و حرکتش محدود به ایران نبود و به نوعی اسلام را از انزوا بیرون آورد. اگر امروز در بسیاری از نقاط جهان پرچم لا اله الا الله خودنمایی می کند، به خاطر امام است.
جمالی توضیح داد: عقب افتاده ترین مردم دنیا مسلمان ها بودند و جهان سومی خطاب می شدند و اروپایی ها وقتی به کشوری مثل ایران وارد می شدند حق توحش می گرفتند.
وی اضافه کرد: ایران حافظ منافع رژیم صهیونیستی در منطقه بود؛ اما امام آمد و با یک حرف و بینش و شعار جدید، انقلابی کرد که به همه آزادگان عالم حریت داد و تا قبل از انقلاب ایران کسی باور نمی کرد که می شود جلوی طواغیت ایستاد.
جانشین فرمانده سپاه فجر فارس در ادامه گفت: رئیس دولت موقت نزد امام رفت و گفت به دانشجویان بگویید که سفارت آمریکا را تخلیه کنند و با آنها در نیافتید. به امام گفت وقتی شما در حوزه های علمیه ادبیات عرب می خواندید، من در دانشگاه مشق سیاست می کردم. اما امام زیر بار نرفت و گفت اگر در برابر مستکبرین کوتاه بیایید آنها جلوتر می آیند.
این سردار سپاه تاکید کرد: امروز شاهد تحقق تمام وعده های حضرت امام هستیم و مشخص شده که آمریکا هیج غلطی نمی تواند بکند و می بینیم که بمباران پایگاه عین الاسد که جزو خاک آمریکا محسوب می شود، بدون پاسخ می ماند.
وی در پایان تصریح کرد: امروز مشکلاتی در کشور داریم که مربوط به ۴۰ سال گذشته نیست و ریل گذاری اقتصاد ما با مشکل مواجه بوده است که تحریم و تهدید مستکبرین نیز مزید بر علت شد. ولی با این وجود مقاومت مردم باعث شده که بتوانیم از پیچ های حساس تاریخی گذر کنیم.
در انتهای این مراسم از بیش از ۶۰ نفر از پاسداران و بسیجیان برگزیده و موفق لارستان که در سه سطح کشوری، استانی و شهرستانی حائز مقام برتر شده بودند در قالب ششمین دوره جشنواره مالک اشتر تجلیل شد. همچنین در کنار آن، از ۱۲ نفر از فرماندهان پایگاه های مقاومت پاسدار سراسر شهرستان نیز تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها